مشهد؛

ضرورت شکستن دو قطبی علما- مردم در تالیف کتاب

کارشناس برنامه سمت خدا شکستن دو قطبی علما- مردم در حوزه تالیف کتاب را ضروری دانست و بر بالا بردن سرانه مطالعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کارشناس برنامه سمت خدا در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد با شکستن دو قطبی علما- عامه مردم در بحث تولید کتاب، عامه مردم همانند گذشته نقش خود را در تولید کتاب ایفا کنند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی با اشاره به آثار متعدد علما و مولفان گذشته از جمله علامه طباطبایی، شهید مطهری و محدث قمی از فاصله گرفتن مولفان امروز در عمق بخشی به آثار و کم کاری آنها انتقاد کرد و خواستار تعمیق محتوا و افزایش تعداد آثار مذهبی تولیدی شد.

وی پرکاری و عمق بخشیدن به آثار را ضروری دانست و با بیان اینکه محدثین ما در گذشته از عامه مردم بودند، به نحوه تدوین کتاب تفسیر سید هاشم نجف آبادی اشاره کرد و گفت: این کتاب 7 جلدی توسط یکی از بازاریان از جلسات تفسیر سید هاشم نجف آبادی تدوین شده است.

این فعال و مبلغ دینی همچنین هماهنگی میان مراکز پژوهشی و ورود به حوزه ترجمه متون اسلامی برای غیرفارسی زبانان را ضروری دانست و با انتقاد از سرانه پایین مطالعه در ایران خواستار تشویق مردم به مطالعه و قرار دادن کتاب در مسیر زائرین بویژه در حرم مطهر رضوی شد.

در این مراسم از 10 عنوان کتاب و 6 مجموعه لوح فشرده رونمایی شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.