معاون وزیر اقتصاد گفت: ما در فضای جدید دوستانمان و کشورهایی که در شرایط گذشته با ما همکاری کردند را نباید فراموش کنیم.

دوران پساتحریم با سعه‌صدر رفتار می‌کنیم/ حضور بانک‌های خارجی در کشور راهی برای توسعه استمحمد خزائی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور بانک‌های خارجی در ایران اظهار داشت: به طور اصولی از نظر مسائل قانونی مشکلی برای حضور بانک‌های خارجی در کشور وجود ندارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اما نحوه حضور این بانک‌ها متناسب با حوزه بانکی و پولی کشور تعیین خواهد شد و اگر نیاز باشد محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به طور اصولی ما باید تلاش کنیم روابط بانکی بین‌المللی خود را تقویت کنیم زیرا حضور دفاتر بانک‌های خارجی در ایران و به نوعی همکاری با آن‌ها بخشی از راه دستیابی به توسعه خواهد بود.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران به کشورهایی که در زمان تحریم پیش دستی کرده و کشور را در تنگنا قرار دادند اشاره کرد و گفت: پس از فضای جدیدی که به وجود می‌آید باید با سعه‌صدر رفتار کنیم.

وی ادامه داد: ما در فضای جدید دوستانمان و کشورهایی که در شرایط گذشته با ما همکاری کردند را نباید فراموش کنیم.

خزائی با بر اینکه بنابراین اگر این مسائل را مطرح کنیم بهتر است، گفت: قطعا کشورهایی که در زمان تحریم با ایران همکاری داشتند در اولویت برنامه‌های کاری ما خواهند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار