معاون وزیر اقتصاد گفت: امشب با بزرگترین شرکت بیمه دولتی ایتالیا تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم.

امضای تفاهم‌نامه با بزرگ‌ترین شرکت بیمه ایتالیامحمد خزایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت: امشب قرار است تفاهم‌نامه‌ای چهار جانبه بین وزرات اقتصاد ایران، بانک مرکزی ایران، شرکت بیمه اعتبار صادراتی ایتالیا وزرات توسعه ایتالیا امضا شود.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی افزود: این تفاهم‌نامه زمینه را فراهم می‌کند که به محض برداشته شدن محدودیت‌های بانکی مدیو بانک ایتالیایی که یکی از بزرگترین بانک‌های ایتالیا است اعتبارات خود را به پروژه‌های عمرانی و تولیدی ما اختصاص دهد.

وی ادامه داد: شرکت بیمه ایتالیایی ساچه این اعتبارات را بیمه می‌کند و وزرات اقتصاد نیز اعتبارات مذکور را تضمین می‌کند.

به گفته خزایی؛ به دلیل تحریم‌ها حدود 10 سال رابطه ما با شرکت بیمه ساچه که بزرگترین شرکت بیمه دولتی ایتالیا است قطع بود.

توسعه همکاری‌های تجاری و گمرکی ایران و استرالیا

وی در این دیدار با اشاره به شرایط جدید ایجاد شده در اقتصاد ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصادی دو کشور، حجم تجارت بین دو کشور کافی نیست.

وی افزود: کمیته مشترک اقتصادی بین دو کشور در حال تدوین مقدمات لازم برای دعوت از سرمایه‌گذاران فعال استرالیایی است تا بتوانیم فرصتی برای همکاری‌های آتی فراهم کنیم.

خزایی تصریح کرد: امیدواریم در این سفر سه توافقنامه ارتقای سرمایه‌گذاری، جلوگیری از مالیات مضاعف و توسعه همکاری‌های گمرکی فیمابین دو کشور تدوین شود.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در وضعیت فعلی قصد داریم از تجارت به سمت سرمایه‌گذاری حرکت کنیم.

در ادامه این دیدار معاون امور خارجه استرالیا ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار گفت: پتانسیل‌های اقتصادی ایران بسیار بالاست و کشورش آمادگی دارد در سریعترین زمان ممکن ارتباطات اقتصادی خود را با ایران توسعه دهد.

"ریگ ولز" همکاری در حوزه‌های کشاورزی، معدن و آموزشی را از دیگر بخش‌های همکاری‌های دو کشور برشمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار