سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: کیمیا علیزاده با شکست بهترین تکواندوکاران دنیا موفق به کسب مدال طلا شد.

می گوید کیمیا علیزاده در حالی که سن و سال زیادی ندارد توانست بهترین تکواندو کاران جهان را یکی پس از دیگری شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.

مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: با توجه به اینکه تمام نفرات رنکینگ دار در رقابت های گرند پریكس شرکت می کنند سطح این مسابقات بسیار بالا بود و کسب اولین مدال طلای بانوان ایرانی در این رقابت ها آن هم  در اولین حضورشان در گرندپری و تنها با شرکت سه نماینده از ایران بسیار باعث افتخار و خوشحالی بانوان ورزشکار بخصوص خانواده تکواندو است.

وی افزود: در رقابت های گرند پریكس تکواندوکارانی می توانند شرکت کنند که رنکینگ‌شان زیر عدد 31 باشد. اما علیزاده در شرایطی مجوز حضور در رقابت ها را پیدا کرد که در جایگاه 42 رنکینگ قرار داشت و به دلیل حاضر نشدن  چند تن از تکواندو کاران رنکینگ دار توانست در گرند پریكس شرکت کند. خوشبختانه با کسب طلا و 40 امتیاز رقابت ها جایگاه علیزاده در رنکینگ رشد چشمگیری خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: علیزاده بسیار با غیرت و خوش تکنیک مبارزه کرد. حریفان قدرتمند خود را یکی پس از دیگری شکست داد. حریفان علیزاده بسیار با تجربه و همگی از قهرمانان جهان و المپیک  بودند که برای کسب بهترین مدال در این رقابت شرکت کردند. علیزاده در حالی به مدال طلا در برابر تکواندوکاران با تجربه رسید که مدت زیادی نیست از تیم ملی نوجوانان به بزرگسالان پیوسته است.

وی  در خصوص عملکرد دیگر نمایندگان ایران در گرند پریكس گفت: با توجه به اینکه بانوان ایرانی اولین حضور خود در این رقابت ها را تجربه می کردند، مبارزات قابل قبولی را به نمایش گذاشتند .با وجود این که از سه وزن تنها در یک وزن توانستیم مدال بگیریم اما از عملکرد دو نماینده دیگر هم راضی هستم. این رقابت ها نشان داد که بانوان ایران لیاقت شرکت در مسابقات سطح بالا را دارند و می توانند این چنین بدرخشند.

وی در پایان گفت :. حمایت های مسئولان فدراسیون تکواندواز بانوان تکواندوکار  بخصوص   پولادگر رئیس فدراسیون و سروی  نایب رییس فدراسیون، که همیشه حامی بانوان تکواندوکار هستند، ما را در رسیدن به مدال خوشرنگ گرندپری بسیار کمک کرد که جای تشکر فراوان دارد.


انتها پیام
برچسب ها: تکواندو ، مداح ، بانوان ، گرند ، کیمیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار