معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:پیش بینی می شود میزان صادرات محصولات باغی از ایران در پایان امسال افزایش قابل توجه داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان محمد علی طهماسبی در شهرستان دامغان استان سمنان به خبرنگاران گفت: میزان فعلی گندم های خریداری شده از کشاورزان، 6 میلیون و58 هزار تن است.

طمهاسبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 630 میلیون دلار محصولات باغی از ایران صادر شده است وی با بیان اینکه سال 94 بیش از 150 هزار تن محصولات باغی از کشور صادر شده است، ادامه داد: این محصولات شامل انواع میوه های هسته دار بوده است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی صادر شده است.

طمهاسبی افزود:برداشت زعفران، پسته، انگور و کشمش به تازگی در نقاط مختلف کشور آغاز شده است و با صادرات این اقلام، پیش بینی می‌شود میزان صادرات محصولات باغی در پایان امسال افزایش قابل توجه داشته باشد. 

معاون وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به وضع خشکسالی و کمبود منابع آب کشاورزی در کشور، مهمترین سیاست های جهاد کشاورزی استفاده از زمین‌های دیم، بازسازی و اصلاح درختان در باغ ها، آبیاری به روش نوین و تحت فشار، توسعه گلخانه‌ها و تغییر الگو کشت از زراعی به باغی است.

شایان ذکر است طهماسبی برای بازدید از باغ های پسته در دامغان به این شهرستان در استان سمنان سفر کرد. در شهرستان دامغان 14 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که 12 هزار و 500 هکتار آن بارور است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: کشاورزی ، صادرات ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.