رئیس چهارمین کنگره ملی کشاورزی ارگانیک گفت: چهارمین کنگره ملی کشاورزی با هدف به نمایش گذاشتن جدیدترین دستاوردهای پژوهشی کشاورزی ارگانیک به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اسماعیل چمنی افزود: هدف اصلی این همایش ایجاد محیط مناسب جهت تبادل اطلاعات و به نمایش گذاشتن جدیدترین دستاوردهای پژوهشی در زمینه کشاورزی ارگانیک بین پژوهشگران٬ اساتید و دانشجویان رشته‌های کشاورزی می‌باشد.

وی با اشاره به محوریت اصلی این کنگره تصریح کرد: از محورهای اصلی این همایش می‌توان به تولید محصولات زراعی٬ باغی و دامی ارگانیک٬ مدیریت آفات ٬ بیماری‌ها و علف‌های هرز٬ ترویج کشاورزی ارگانیک و تغذیه سالم و کاربرد زیست فناوری و نانو فناوری در کشاورزی اشاره کرد.

رئیس کنگره ملی کشاورزی ارگانیک افزود: پژوهش و شناسایی روش‌های تولید محصول کشاورزی سالم در کنار کشاورزی مرسوم٬ ارائه نتایج حاصل از این پژوهش‌ها به دانشجویان٬ کشاورزان و علاقه‌مندان عرصه کشاورزی در جهت هدایت جامعه به آن سمت و سو می‌تواند به ارتقا سلامت جامعه کمک شایانی کند.

چمنی هم‌چنین افزود: امیدواریم برگزاری این کنگره ملی در ترویج فرهنگ محصول کشاورزی ارگانیک گام‌های مؤثری برداشته و تلنگری به فعالان عرصه کشاورزی استان اردبیل جهت تولید بیش‌تر این محصولات سالم باشد.

این مسئول در خصوص مدت برگزاری این همایش اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این کنگره ملی روز چهارشنبه ۲۸ مرداد از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و اختتامیه آن نیز بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۹ مرداد از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.