نماينده عالی دولت در مازندران گفت: مازندران در بخش های مختلف، نيازمند توجهات ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ نماينده عالی دولت در مازندران، در اين جلسه كه معاون اول رييس جمهور حضور داشت، گفت: صندوق توسعه ملی بايد به قطب گردشگری كشور توجه ويژه ای داشته باشد استان ولايتمدار مازندران، بايد در موقعيتی مطلوب تر از وضع فعلی در شرايط اقتصادی كشور قرار داشته باشد.

ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان كه با حضور معاون اول رييس جمهور برگزار شد، با اشاره به اين كه جمعيت بيش از 3 ميليونی مازندران با ورود گردشگران در مقاطع مختلف سال، افزايش می يابد، گفت: اين جمعيت كه نزديك به 45 درصد آن در روستاها ساكن هستند با توجه به حضور و اقامت گردشگران در برخی فصول سال در استان، نيازمند توجهات ملی و سهم قابل توجهی از اعتبارات كشوری است.

نماينده عالي دولت در مازندران، افزود: صندوق توسعه ملی بايد به قطب گردشگری كشور توجه ويژه ای داشته باشد و ميزان اعتبارات خود را در مازندران كه خدمات ملی می دهد، افزايش دهد.

فلاح، با بيان اين كه مازندران به علت پيشنه فرهنگی و مذهبی، داراي منابع انسانی نخبه و توانمندی است و در برخورداری از منابع طبيعی و همسايگی با كشورهای آسيای ميانه، از موقعيت ويژه ای برخوردار است، خاطر نشان ساخت: استان ولايتمدار مازندران، بايد در موقعيتی مطلوب تر از وضع فعلی در شرايط اقتصادی كشور قرار داشته باشد.

وی، وفاق و همدلي حاكم بر فضای مديريتی استان را در سال های اخير بی مانند توصيف نمود و ياد آور شد: امروز، نگاه آحاد مديران و مردم در سايه هم افزايی و اتحاد، توسعه و اعتلای استان است.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اين كه مردم مازندران در خلق حماسه سياسی سال 92 با مشاركت 92 درصدی و دادن بالاترين رای به دولت تدبير و اميد، سهم ويژه ای داشتند و همواره از سياست ها و برنامه های دولت حمايت کردند، افزود: مردم مازندران مطالبات بحقی دارند كه بايد به شكل شايسته ای پاسخ داده شود.

استاندار با اشاره به اين كه در بخش كشاورزی به شكلي كه شايسته مازندران بوده است، سرمايه گذاری نشده است، تصريح كرد: متاسفانه در سال هاي كم باران در استان دچار مشكل تامين منابع آب كشاورزی می شويم، عليرغم اينها توليد محصول برنج استان نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به ضريب 4/1 بهره وری زمين های زراعی مازندران، ياد آور شد: در صورت مهار 4 ميليون متر مكعب آب های سطحی استان و زهكشی 100 هزار هكتار و تجهيز و نوسازی 50 هزار هكتار از اراضی استان، می توان تا دو برابر بهره وری را افزايش داد.

فلاح، با بيان اين كه راه هاي مواصلاتي استان با توجه به نيازهای زير ساختی می بايست يك دو دهه پيش به سرانجام می رسيد، بيان داشت: اتمام پروژه جاده سواد كوه از ديگر مطالبات جدی استان در اين راستاست.

استاندار به پراكندگي 35 درصدي صنايع استان در شهرك هاي صنعتي اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: متاسفانه عليرغم همكاري بانك ها، به دليل معاذير قانوني، سرمايه در گردش واحدهای صنعتی و توليدی تامين نمی شود و بايد بانك ها در اين خصوص بيشتر صنعت مازندران را همراهی نمايند.

رييس شوراي اداری مازندران، با اشاره به اين كه در برف غرب استان، زير ساخت های كشاورزی از بين رفته و خسارات زيادی به گل و گياه وارد شده است، عنوان كرد: بانك ها در خصوص امهال تسهيلات داده شده بايد همكاری بيشتری صورت دهند.

وی با بيان اين كه سهم اعتباري مازندران كه 4 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهد، تا كنون مناسب نبوده است، بيان داشت: با اين كه ضريب بودجه استان در دولت تدبير و اميد افزايش يافته، ليكن نيازمند توجه بيشتری است.

استاندار به ضرورت حل مشكل كمربندی های برخی شهرهای استان اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: پسماند از دغدغه هاي جدی استان است، گرچه تا 2 سال ديگر مسايل و مشكلات اين بخش مرتفع می شود، ليكن در اين مقطع بايد وضعيت را بهبود ببخشيم و مديريت كنيم.

مقام عالي دولت در استان، به اقدامات مطلوب صورت گرفته در حوزه مبارزه با تغيير كاربري اراضي و تخريب و تصرف منابع طبيعی در مازندران اشاره كرد و افزود: بسياری از احكام باقی مانده در اين راستا، با همكاری و هم افزايی دستگاه قضا و دولت در استان كه سال ها معطل مانده بوده، به مرحله اجرا درآمده است.

وی به سفرهای استانداران كشورهاي همسايه مازندران و بالعكس و مذاكرات و تفاهمات اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی صورت گرفته در جهت توسعه مناسبات فی مابين اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: صادرات محصولات مازندران به همسايگان، در دستور كار جدی استان است.

استاندار به موضوع اشتغال فارغ التحصيلان مازندران اشاره كرد و ياد آور شد: سال 94 را به عنوان سال رونق اقتصادی و اشتغالزايی مطرح كرده و طرح هايی را در اين راستا آماده نموده ايم.

وی با اعلام اين كه 56 درصد از مشاغل استان در بخش خدمات قرار دارد، بيان داشت: موضوع مهارت آموزی فارغ التحصيلان را در دستور كار جدی قرار داديم و باتوجه به فعاليت بيش از 1000 كارگاه فنی و حرفه ای در استان به موفقيت در اين خصوص اميدواريم.

استاندار مازندران به برگزاری همايش فرصت های سرمايه گذاری در استان اشاره كرد و تداوم اين گونه نشست های تخصصی را خواستار شد و گفت: مازندران خود را برای دوران پسا تحريم آماده کرده است.

در اين جلسه كه وزاری نيرو، جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، امام جمعه موقت مركز استان، برخي نمايندگان مردم مازندران در مجلس شوراي اسلامي، همتي، مدير عامل بانك ملي ايران، صالح، معاون سازمان مديريت و برنامه ريزی، شمايلی، مدير عامل موسسه جهاد نصر و اعضای شورای اداری مازندران حضور داشتند، برخی از حاضرين به بيان مطالب خود پرداختند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.