رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، گفت: تا زمانی که مصوبه بلندمرتبه سازی به تدوین و تصویب نهایی نرسد، هیچ ارگان و نهادی نمی تواند نسبت به ساخت آن اقدام کند.

فعلا ساخت آسمان‌خراش در تهران مطرح نیستمحمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شایعه‌ احداث آسمان‌خراش 121 طبقه در پایتخت ،اظهار داشت: یکی از استادید ایرانی‌الاصل دانشگاه آمریکا که در طراحی آسمان خراش ها بعنوان یک پروفسور در دنیا مطرح است، سمیناری را در ایران با حضور برخی مسئولان شهری و بنیاد مستضعفان داشته است که در این سمینار در ارتباط با مسائل فنی و طراحی آسمان‌خراش ها بحث‌هایی شد و در حاشیه این جلسه یکی از مسئولان بنیاد مستضعفان اعلام کرد، ما در صدد هستیم نسبت به احداث برج 121  یا 130 طبقه اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، تاکید کرد: با توجه به مفاد طرح تفضیلی شهر تهران که ابتدای سال 91 ابلاغ شده ، شهرداری تهران مکلف شد ظرف مدت 6 ماه نسبت به تدوین ضوابط و مقررات مربوط به بلند مرتبه سازی اقدام و به مراجع ذیربط از جمله کمیسیون شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و شورای شهر تهران، برای تصویب ارائه کند، ولی متاسفانه هنوز این اتفاق روی نداده است.

سالاری تصریح کرد: سال گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری کشور طی مصوبه‌ای شهرداری تهران را الزام کرد بصورت موردی پرونده‌های مربوط به بلند مرتبه‌سازی تا زمان تدوین  و تصویب نهایی ضوابط بلند مرتبه سازی در کمیسیون ماده 5 مورد رسیدگی قرار نگیرند. 
وی افزود: مطالعات مربوط به بلند مرتبه سازی از سوی مشاوره طرح تفضیلی شهر تهران انجام و برای تایید نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، گفت: در حال حاضر این مطالعات در کارگروه‌های فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در حال بررسی است و با توجه به درخواست‌های بسیار از سوی متولیان ساخت و ساز به دبیرخانه کمیسیون ماده 5 در شهرداری تهران ارائه شده است.

سالاری بیان داشت: در جلسات شورای عالی شهر‌سازی بارها اعلام شده است که عملکرد این شورا ، عملکرد محدود کننده و کاهنده است و با توجه به مشکلات و چالش‌های شهر تهران حتما در پیشنهاداتی که شهرداری تهران ارائه داده است، اعمال محدودیت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: شورای عالی شهر سازی و معماری کشور در 2 ماه آینده نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری می‌کند و تا زمانی که این تصمیم گرفته نشده و مصوبه به تدوین و تصویب نهایی نرسیده ، هیچ ارگان و نهاد و شخص حقوقی نمی تواند نسبت به بلند مرتبه سازی آن هم در این مقیاس اقدام کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شوار ، معماری ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.