فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با راه اندازی3 کارگاه آموزش ترویج صنایع دستی با رویکرد بازار محور ، سبب ایجاد اشتغال و درآمد زایی مناسب برای مردم بیرجند شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ سرپرست مرکز تخصصی صنایع چوب بیرجند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به راه اندازی کارگاه کیف چرم، افزود: در دوره اول 12 نفر انواع تولیدات خود ازجمله کیف دسته چک ، انواع کیف متنوع زنانه، کیف دیپلمات، دستی و مدارک تولید کردند و با اینکه کارآموز هیچ شناخت و مهارتی از کار نداشت اما ماهانه حدود 700 هزار تومان درآمد دارد.

به گفته دهقانی، این دوره 210 ساعت و حدود 50 روز بوده که افراد بالای 15 سال و دارای مدرک سیکل می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

وی اظهار کرد: کارگاه تولید مبل استیل منبت یکی دیگر ازکارگاههایی است که 10نفر از هنرآموزان با مواد اولیه چوب و استفاده از مغار و چکش، 20 دسته مبل استیل تولید کردند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در مجموع این افراد برای هر مبل یک میلیون تومان دریافت می کنند و مجموعا 30 میلیون تومان درآمد دارند.

سرپرست مرکز تخصصی صنایع چوب بیرجند افزود: طول برگزاری این دوره 470 ساعت و حدود 5 ماه بوده که 12 نفر در این دوره ها شرکت کردند.

راه اندازی کارگاه ترویج صنایع دستی با رویکرد بازار محور سبب شده که افراد بدون پرداخت هزینه، با دراختیار داشتن فضا، درحین فراگیری هنر ، تولید ات خود را با نظارت بر کیفیت کارهای تولید شده با بازاریایی سازمان فنی و حرفه ای به فروش برسانند.

این تولیدات در آینده دارای شناسنامه خواهد شد و به سمت برند سازی محصولات پیش خواهد رفت.

این افراد حتی می توانند با راه اندازی شرکتهای تعاونی از وام های باکارمزد 3 تا 4 درصد استفاده کنند.

کارگاه طلا وجواهر نیزدر شرف راه اندازی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.