مقدم در مراسم تقدیر از عوامل «پایتخت 4»:

اگر پایتختی ساخته شد فقط به خواست مردم و تصمیم مدیران بوده است

وظیفه ی ما سرگرمی همراه با آموزش و یاد آوری فعالیت های مثبت است و اگر پایتختی ساخته شد فقط و فقط به خواست و پیگیری های شما و تصمیم مدیران بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومعه (س) و آغاز دهه ی کرامت روز گذشته 25 مرداد ماه، از عوامل ساخت پایتخت 4 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تقدیر به عمل آمد . بعد از ورود عوامل «پایتخت» به سالن، برنامه را با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز کردند. 

علی ضیا اجرای این مراسم را برعهده داشت و از دکتر زائری برای سخنرانی به روی سن دعوت کرد.

اگر پایتختی ساخته شد فقط به خواست مردم و تصمیم مدیران بوده است

روحانیون درخدمت هنرمندان هستند
حجت الاسلام والمسلمين زائری کارشناس مسائل فرهنگی گفت:  اکنون در مقتل شهدای هفتم تیر و محل عروج شهید بهشتی حضور داریم و از توجه شهید بهشتی به اهتمام ارزش و مقام هنرمندان باید گفت. حضور روحانی در نمایش های تئاتر و یا مجامع هنری چه معنا دارد؟ ما در خدمت هنرمندان هستیم. نکته دیگر این است که تا به امروز خانم غفوری و سیروس مقدم با پرداختن به بعضی از موضوعات مورد نوازش دیگران قرار گرفته اند و دست هایی در کار است که فضایی دو قطبی را در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و .... ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: با یک اینسرت مسجد و محراب نمیتوان ارزش فیلم و مجموعه های سریالی را خرید. کاری که در قاب دوربین های مجموعه پایتخت 4 شکل گرفت پرداختن به موضوع زندگی دور از واقعیت نبود که بخواهد با مسجد ، نماز و محراب به آن ارزش مذهبی بدهد. ما در سریال پایتخت 4 شاهد نکته ی مهم فرارسیدن سن تکلیف ، نماز جماعت صبح ، مدارای زوجین و دیگر موضوعات ارزشی بودیم. 

زائری افزود : اگر ما در این مجموعه این موضوعات را شاهد بودیم پس این را باید بدانیم که رسانه ظرفیت این دست مجموعه های سریالی و یا برنامه ها را دارد و تنها باید ظرف خودش مشخص کند و کسانی که سکواندار این عرصه هستند باید بدانند از پول ، آنتن و بودجه ی بیت المال مردم برنامه و سریال می سازند و این تولیدات برای قشر خاصی از مردم نیست ما در پایتخت 4 این تبعیض و غریب بودن از دنیای امروز را ندیده ایم و این برنامه سازی و تولید جوانمردانه  را برای ما معنی می کند. 

زائری گفته های خود را اینگونه به پایان رساند : قرار نیست برنامه بسازیم و برای مردم منبر برویم و به دنبال استقبال عمومی و یک شاخص تعیین کننده باشیم بلکه گاهی یک برنامه و یا یک قسمت از سریال ها ی تلویزیونی می تواند کار یک منبر 3 ساعت را انجام دهد و نباید از تاثیرگذاری آن بر روی مردم غافل باشیم. 

مراسم با پخش قسمت پایانی مجموعه‌ی «پایتخت 4»، اجرای دو قطعه ی 72 تن و امام زمان (عج) به صورت زنده توسط بهرام پاییز و با قرائت بخش هایی از صحبت های علی اکبر رشاد مدیر حوزه های علمیه تهران توسط گودرزی نماینده حوزه ی علمیه تهران و صحبت هایی از محمد احسانی مدیر شبکه ی یک سیما ادامه داشت. 

اگر پایتختی ساخته شد فقط به خواست مردم و تصمیم مدیران بوده است

پایتخت 4 ارثیه دیگران به من بود
محمد احسانی مدیر شبکه یک با تبریک میلاد مسعود حضرت معصومه (س) و تشکر از  عوامل «پایتخت 4» گفت: در بین سریال هایی که به شماره 1 ، 2 ، 3 می رسند هم به چشم فرصت و هم تهدید می توان نگاه کرد. فرصت از اینکه این مجموعه سریال مخاطب خود را پیدا کرده و تهدید از جهت جلب رضایت دوباره‌ی مخاطبین است. 

وی ادامه داد : «پایتخت 4» با مشکل همزمانی تولید و پخش مواجه بود و از جهتی مضامین مذهبی پر رنگ نشان ندهد که در نهایت لطف ایزد شامل حال ما شد و این مجموعه بار دیگر مورد توجه مردم گرفت. 

احسانی در خصوص انتقادها به سریال «پایتخت4» بیان کرد: مطمئنا آقای مقدم انتقادها را شنیده اند و آنهایی که معقول بوده را مد نظر قرار داده اند. 

وی افزود: مجموعه «پایتخت» از مدیران قبلی شبکه ی یک سیما به من ارث رسیده است و زحمت های اصلی را این عزیزان کشیده اند. 

اگر پایتختی ساخته شد فقط به خواست مردم و تصمیم مدیران بوده است

در اواسط برنامه در دو بخش مجزا از بازیگران مجموعه «پایتخت4» بر روی صحنه فرا خوانده شدند که گروهی از بازیگران الهام غفوری، سیروس مقدم، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، هومن حاج عبدالهی و احمد مهرانفر حاضر شدند و هر کدام به مدت کوتاهی گفتگو کردند. 

در ابتدا علیرضا خمسه عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در چنین ایام مبارکی در خدمت شما هستم و چیزی زیباتر از تقدیر و قدردانی نیست و باعث افتخارم است که با گروهی کار می کنم که راس آن خانم الهام غفوری و سیروس مقدم هستند. 

وی ادامه داد: حضور در سر چنین پروژه سنگینی بسیار سخت بود و حتی ما در سری ابتدایی «پایتخت» که در ایام نوروز بود تعطیلات و استراحتی نداشتیم و این خستگی و سختی ها با وجود گروه صمیمی «پایتخت» بی معنی بود. 

سیروس مقدم در خصوص رسالت رسانه و تیم های برنامه ساز بیان کرد: من فقط به یک نکته اشاره می کنم که یک سوال ایجاد کرده است که تلویزیون فقط یک سازنده ندارد که تنها فقط از یک سریال استقبال شود بلکه هر تهیه کننده و یا هر مدیری سعی در بهترین نحوه ی ارائه را دارند. وظیفه ی ما سرگرمی همراه با آموزش و یاد آوری فعالیت های مثبت است و اگر پایتختی ساخته شد فقط و فقط به خواست و پیگیری های شما و تصمیم مدیران بوده است. 

اگر پایتختی ساخته شد فقط به خواست مردم و تصمیم مدیران بوده است

الهام غفوری و ریما رامین فر از تک تک عوامل این مجموعه تشکر کردند و همچنین میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر را تبریک گفتند. 

احمد مهرانفر با تشکر از تمام عوامل مجموعه «پایتخت» بیان کرد: از همه عزیزانی که لطف کردند و این برنامه را تدارک دیداند، تشکر می کنم و همچنین خانم غفوری، آقای مقدم و دیگر بازیگران و عوامل این مجموعه که پشت دوربین زحمت های بسیاری کشیدند. ( با خنده) خیلی خوشحالم که در این مراسم زن سابقم و همچنین برادر زن های عزیزم را می بینم. 

اگر پایتختی ساخته شد فقط به خواست مردم و تصمیم مدیران بوده است

هومن حاج عبدالهی هم در ادامه از تمام افرادی که در این سریال حضور داشتند تشکر و عذر خواهی کرد: من متاسفم که به ناچار داخل شاسی بلند می نشستم و بقیه عوامل در گرما به کار مشغول بودند. 
 
در ادامه مراسم با بخشی از سخنان حجت الاسلام میرلوحی، به سری دوم بازیگرانی چون محسن تنابنده، هدایت هاشمی، نسرین نصرتی، محمدرضا علیمردانی، سارا و نیکا فرقانی، احمد مهران فر و منگ هان چانگ ( چوچانگ   و همچنین برادر زن ارسطو در سریال «پایتخت» بر روی صحنه حضور پیدا کردند. 

محسن تنابنده، هدایت هاشمی، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی تنها به خاطر حضور در این مراسم تشکر کردند.

اگر پایتختی ساخته شد فقط به خواست مردم و تصمیم مدیران بوده است 

محمدرضا علیمردانی بیان کرد: وقتی وارد «پایتخت» شدم و دوستان قدیمی چون سیروس مقدم و خانم غفوری را دیدم بسیار خوشحال و ذوق زده شدم و همین باعث همکاری من با این عزیزان شد. 

مهرانفر با توجه به اینکه برای بار دوم به روی صحنه حاضر شده بود از برادر زن خود بینگ گان چان گفت: این مرد آدم بسیار صبور و محترم و زحمت کشی است و انسانی مهم. ایشان مدیریت خط 5 مترو را برعهده دارد و بسیار دقیق و در عین حال صبور است. 

در خاتمه ی مراسم سید علی ضیا با تشکر از موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه)، امور مساجد و ... هدایایی را به رسم یادبود به عوامل مجموعه سریال «پایتخت 4» تقدیم کرد. 

اگر پایتختی ساخته شد فقط به خواست مردم و تصمیم مدیران بوده است

الهام غفوری به عنوان تهیه کننده و سیروس مقدم در جایگاه کارگردانی به روی صحنه رفتند و هدایا ی خود را دریافت کردند و سپس محسن تنابنده، خشایار الوند، ریما رامین فر، علیرضا خمسه، احمد مهرانفر، هدایت هاشمی، نسرین نصرتی، هومن حاج عبدالهی، محمدرضا علیمردانی، سلمان خطی، محیا دهقانی، منگ هان چانگ، بینگ گان چان ( برادر زن ارسطو )، سارا و نیکا فرقانی، سکینه شفافی، امیر معقولی، خشایار موحدیان، سعید سیاح، مجید اسکندری، حسن وارسته، آرزو غفوری، علیرضا نجف زاده، فهمیمه کمالی، محمود اتحادی، آرش صالحی، آریا عظیمی نژآد، شهاب احمدلو و دیگر عوامل این مجموعه تلویزیونی به ترتیب به روی صحنه حاضر شدند و هدایای خود را دریافت کردند. 

گفتنی است؛ با تشکر و قدردانی از بیژن اشکوری و همچنین قرعه کشی سریال «پایتخت 4» و اعلام برندگان آن، مراسم به پایان رسید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.