بعد از «عقیق» برنامه «ایرانشهر» بهانه دوباره‌ای برای همکاری با محمد قنبری شد.

محسن آزادی مجری برنامه «ایرانشهر» در خصوص جزئیات این برنامه در گفتگو با باشگاه خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: همکاری من با برنامه «ایرانشهر» به برنامه «عقیق» بر می‌گردد، به دلیل رابطه خوبی که با محمد قنبری تهیه‌کننده برنامه داشتم، اواسط کار در برنامه «عقیق» پیشنهاد اجرای این برنامه را به من داد.

وی ادامه داد: در واقع برنامه «ایرانشهر» یک برنامه اسپرت است و تبدیل به یک برند شده است. اما همین موضوع نیز مستلزم مطالعه فراوان است. به همین دلیل در یک اتاق فکر متشکل از نویسندگان و دوستان بصورت شبانه روزی مشغول به مطالعه، تحقیق و بررسی شدیم. به شکلی که من مطالعات خود را در هر زمینه دیگری متوقف کرده و تمام تحقیقاتم را به زمینه‌های اقتصادی معطوف کردم.

مجری برنامه «خوشا شیراز» بیان کرد: برنامه «ایرانشهر» از یک ژانر عمومی برخوردار است و جنبه اجتماعی بودن آن به وجه اقتصادی بودنش غلبه دارد. «ایرانشهر» برنامه‌ای است که با محوریت اقتصاد و جامعه‌ پخش می‌شود و در آن فقط راجع‌به مسائل اقتصادی صحبت نمی‌کنیم. به عنوان مثال مطرح شدن داستان‌های قدیمی و قصه‌های اقتصادی نشانگر این است که این برنامه‌ فقط جنبه اقتصادی ندارد.

وی اظهار داشت: برنامه «ایرانشهر» روز به روز سخت‌تر می‌شود. این برنامه قرار است که به مدت یک سال و تا قبل از ماه رمضان سال آینده ادامه داشته باشد.

آزادی عنوان کرد: در برنامه‌های تلویزیونی بیشتر باید روی مسائل دیداری کار کنیم. چرا که اثر‌گذاری بخش‌های دیدنی روی مخاطب زیاد است یعنی باید یک بسته کامل و بدون نقص دیدنی را ارائه دهیم. «ایرانشهر» سعی دارد تا فاصله بین مخاطب و برنامه را از بین ببرد. تمام جزئیات و بخش‌های مختلف برنامه مانند آیتم‌ها، وله‌ها و... نشان می دهد که ما در این برنامه فقط برای حرف زدن نیامده‌ایم. در این برنامه بخش‌هایی را نمایش می‌دهیم که حس تعلیق در مخاطب را برانگیزد.

مجری برنامه «عقیق» گفت: در کشورهای پیشرفته از هر دو نفر یک نفر کار آفرینی می‌کند و افراد، متکی به دولت نیستند. امیدوارم مردم به این ظرفیت برسند که برای داشتن مسائل اقتصادی راغب باشند. در آن صورت است که گله ما از دولت کمتر خواهد شد.

وی افزود: در اغلب موارد کسی به فکر راه‌اندازی کار نیست. این برنامه به فعال شدن مردم در عرصه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی کمک کرده و باعث می‌شود تا جوان‌ترها به خود بیایند. ضمن اینکه در برنامه نمونه‌های مختلفی از افراد موفق در زمینه‌های اقتصادی را معرفی می‌کنیم.

آزادی در مورد اجرای خود گفت: در کار اجرا سعی کرده‌ام که شبیه کسی نباشم. در ابتدای کار تصور نمی‌کردم که از پس اجرای این برنامه برآیم. به علاوه فضای اصلی کار من اجتماعی بوده و در کل می‌توان گفت که «ایرانشهر» نیز یک فضای اجتماعی دارد. ژانر اجتماعی یک ژانر عمومی است. بنابراین مجری یک برنامه اجتماعی باید توانایی اجرا در هر برنامه دیگری را داشته باشد. 

وی افزود: با بسیاری از مجریان رابطه نزدیک و دوستانه‌ای دارم. علی‌الخصوص با محمد سلوکی و از بین کسانی که به کار اجرا مشغولند به محمد‌رضا شهیدی‌فر علاقه‌ بسیاری دارم.

آزادی تفاوت اجرا در شبکه‌های استانی و پایتخت را این‌گونه عنوان کرد: برنامه «خوشا شیراز» برنامه‌ای بود که به شکلی فاز ملی هم داشت. اما با توجه به اینکه از یک شبکه استانی پخش می‌شد حساسیت‌های کمتری روی آن وجود داشت و من در آن برنامه اجرای بی‌پروا‌تری داشتم. در صورتی که هنگام اجرای «ایرانشهر» باید کلاس برنامه را رعایت کرد و در کنار آن از شیرینی‌های مخصوص به اجرا استفاده نمود. زمانی که مجری بسیار رسمی ظاهر شود برای جلوگیری از یکنواختی و خستگی برای مخاطب با یک شوخی بجا و مناسب کار خود را هرچه بیشتر جذاب می‌کند. در واقع رسمیت در اجرا باید همراه با حرکات بجا و مخصوص به خود باشد و باید دقت داشت که این برنامه است که قالب اجرا ما را تعیین می‌کند. در مجموع خود من فضای کلاسیک را بیشتر می‌پسندم.شخصیت اصلی من به این شکل است.

وی از تأثیر‌گذاری «ایرانشهر» روی اقتصاد جامعه اظهار داشت: تأثیرگذاری این برنامه بسیار زیاد است. یکی از موارد حداقلی برای سنجش میزان موفقیت یک برنامه تأثیرگذاری آن در ابتدای امر روی خود عوامل سازنده است.

آزادی در پایان بیان کرد: از شما خبرنگاران ممنونم که هوای برنامه را داشتید و با پرداخت صحیح به موضوعات و برنامه‌هایی که ساخته می‌شود آنها را در نشان دادن و مطرح کردنشان یاری می‌کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار