قلب ستارگان، پرستار بیماران هنرمند

گروه تئاتر «گیتی» به همراهی جمعی از اهالی تئاتر با خوانش برترین نمایشنامه‌های جهان، بیماران هنرمند را حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروه تئاتر «گیتی» با هدف حمایت از  بیماران هنرمند تئاتر در سراسر کشور اقدام به خوانش نمایشنامه‌های برتر جهان می‌کند.

امروز 25 مرداد روح الله جعفری سرپرست تئاتر گروه «گیتی» در نشست خبری این رپرتوار برای پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر شد.

روح الله جعفری در ابتدای این نشست گفت : گروه تئاتر «گیتی» همزمان با سونامی سرطان در میان هنرمندان شش ماه است که پیش تولید این نمایشنامه‌خوانی را آغاز کرده است تا با برگزاری یک رپرتوار برای هنرمندان تئاتر که با انواع بیماری‌های خاص دست و پنجه نرم می‌کنند گامی در این راه بردارد.

وی ادامه داد: با ایجاد این جریان با سالن‌های متعددی صحبت کردیم و در نهایت با  تالار چهارسو به توافق رسیدیم و در این مدت با هر شرایطی در لابی یا بالکن سالن اصلی، تمرینات خود را انجام دادیم و تئاترشهر نیز در حد توانش ما را همراهی کرد و به سبب قصد و نیت، ما سعی کردیم کوچکترین گلایه‌ای نداشته باشیم.

جعفری اظهار داشت: نزدیک به 150 نفر چون ستاره‌، بی هیچ توقعی در این حرکت حضور پیدا کردند تا این جریان به ثمر برسد و طبیعی است که اگر هر گروه اجرایی این کار را دنبال می‌کرد، با این تعداد نفرات باید میلیاردها تومان هزینه می‌کرد.

وی بیان کرد: روزانه بین 6 تا 10 ساعت برای ارائه اجرای هنرمندانه تمرین کردیم تا نمایشنامه‌هایی چون «شازده کوچولو»، «آخرین گودو»، «عروسی خون»، «باغ آلبالو» و ... را اجراخوانی کنیم و از تمام کسانی که قلبشان برای مشارکت در یک کار خیر جمعی می‌تپد، برای تماشای آن دعوت می‌کنم.

روح الله جعفری بیان کرد : مدت‌هاست برای مشارکت در این جریان با نهاد‌های بسیاری صحبت شده اما هیچگونه همکاری اتفاق نیافتاده است. خانه تئاتر به عنوان یک نهاد صنفی در شناسایی هنرمندان سراسر کشور که برای رفع نیازهای مالی در تامین دارو و مراحل درمانی دچار تنگنا هستند، در کنار ما بود.

وی تصریح کرد : مهم در برگزاری این رپرتوار ایجاد جریان و موج است؛ چون با این شکل و شمایل برای اولین بار در سطح تئاتر کشور این رپرتوار در حال شکل‌گیری و برگزاری است؛ بنابراین ایجاد موج و جریان برای بیدارشدن مسئولان و تصمیم‌گیران و دست‌اندرکارانی که به خصوص در حوزه‌های مختلف در کشور متولی هستند؛ حائز اهمیت است و امیدوارم مسئولان حوزه های مختلف و به خصوص عرصه فرهنگ و هنر فارغ از هر گونه جناح‌بندی و نگاه سیاسی برای تماشای آثار نمایشی قدم بردارند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار