بر اساس این گزارش؛ گروه های متعددی با نام های "خودرو صفر ممنوع" و "خودرو نخرید تا ارزان شود" فعالیت خود را برای ترغیب مردم به عدم خرید خودرو صفر کیلومتر آغاز کرده و توانسته دراین راه کاربران زیادی را با خود همراه کند.
کمپین ایجاد شده جو روانی در بازار را تحت تاثیر قرار داده و به اعتقاد برخی از فروشندگان رکود در بازار خودرو صفر را به همراه داشته است.
همچنین سبب شده تا علاوه بر همه مسائل و مشکلات پیش رو خودروسازان که مردم عامه از آن بی خبرند، با چالش های جدید شبکه های اجتماعی مواجه شوند و برای رفع آسیب ها و پیامدهای آن به دنبال راه حل باشند.
اما با تمام این تفاسیر نباید از ثبت نام روزانه تعداد کثیری از مشتریان برای خرید خودروهای داخلی و صفر کیلومتر غافل شویم.
اگر بخواهیم این موضوع را از ابتدا زیر ذره بین قرار دهیم به زمانی می رسیم که جمعبندی هستهای ایران و گروه 5+1 می رسیم که بحث کاهش قیمت خودرو در میان مردم قوت گرفت، اما نه تنها قیمتها کاهش نیافته، بلکه خودروسازان اصرار بر افزایش قیمت دارند تا جایی که مدیر عامل ایران خودرو آب پاکی را روی دست مردم ریخته و در نشست اخیر خود با خبرنگاران از احتمال افزایش قیمت خودرو خبر داده و با این کار روزنه امید باقی مانده در دل اعضای این کمپین را کور کرده است.
این انتظار کاهش قیمت تنها به فضای مجازی ختم نمیشود واین روزها در بیشتر محافل صحبت از سرنوشت قیمت خودرو و تصمیم دولت و خودروسازان مبنی بر ارزان یا گران شدن قیمت است.
این در حالی است که با پشت سر گذاشتن دوران تحریم و ورود هیئت های خودروساز خارجی به کشور، قیمت خودروهای داخلی تغییری نمی کند و تنها می تواند تهدیدی برای ورود خودروهای چینی به داخل محسوب شود.
در همین خصوص عبدالله بابایی کارشناس خودرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: این کمپین بر اساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته ایجاد شده است وتشکیل این کمپین ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد میکند و در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است.
معاون فروش سابق ایران خودرو شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند.
بابایی در توضیح تغییر قیمت خودرو در زمان پسا تحریم گفت:انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی با برداشته شدن تحریم ها امری منطقی نیست زیرا قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده انجام میشود و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز که از سال 90 اتفاق افتاده است نمی توان انتظار نزولی شدن قیمت ها را داشت.
حال با توجه به شرایط به وجود آمده و غیر قابل پیش بینی بازار خودرو باید منتظر تصمیمات دولت و خودروسازان ماند و دید که آیا زور فضای مجازی و کمپین تشکیل شده بیشتر است یا خودروسازان؟
انتهای پیام/
باید به کمپین
"آشغال (خودروی صفر) نخرید"
تبدیل بشه.
اصلا خط تولید این ماشینا باید حذف بشه نه اینکه قیمت بیاد پایین.
وقتی مردم برای خودشون احترام قائل باشند دیگران هم به اونها احترام می گذارند.
کاهش قیمت 50 درصدی
افزایش کیفیت خودرو
برداشته شدن تعرفه ها
اگر 10 سال هم طول بکشه خودروصفر نمیخریم ....خودم 6 ماهه که خواستم خودروبخرم ولی نخریدم وبه کمپین ملحق شدم ،بخداکه خودرو 1950 خارجی بهتر از خودرو صفر ایرانیه
لطفابرای خودتون وعزیزانتون وهچنین پول زبانبسته تون ارزش قائل شید وبرای یکبار هم شده صبور باشید ومتحد تا سیلی محکمی به قاتلین دزد تابوت ساز بزنییم
نميخرم اين لگن ها را
درود بر ملت با شعور ایران . توهین به مردم تا کی ....
مسیولین اگه میگن : قیمت رو کف بازار تعیین میکنه
پس
اگه ما نخریم
باید قیمت ها بیاد پایین
کف بازار = درایت و هوشیاری مردم
اما
شک دارم به مسیولین
زضر میزنن
انحصار ها رو بر دارن
تا معلوم بشه
کف بازار چی میگه
اگه ادعای دلسوزی برای صنعت داخلی دارن - خب تو کیفیت و قیمت با خارجی ها رقابت کنن
در ها رو بستند و آشغال تولید میکنن و اونوقت میگن کف بازار ......
عجب گوش درازایی پیدا میشن ...
والا ...
نمیخریم ونخواهیم گذاشت که بخرن
اول سلام
دوم نمی دونستم نباید ماشین نو بخرم
رفتم ماشین از شرکت سایپا تحویل بگیرم سال ساختش 93 بود ......های خبر خبر خبر لطفا اطلاع رسانی کنید
افتخار نیستند …..چون ملت از لگن های آنها سر افکنده وشرمنده در مقابل بقیه دنیا !!!!!!
اشتغال زایی نیستند چون استخدامشان فرمایشی حقوق مدیرانشان میلیاردی اونم مدیران بی لیاقت !!!!!!
ولی هر چقدر بگید شبیه انگل هستند که به جان ملت چسبیده و ول کن نیستند !!!!
با اتحاد وهمدلی می توان به هم چیز دست یافت
واقعا خودرو های شرکت ایران خودرو ف سایپا ، کرمان خودرو و مدیران خودرو بی کیفیت و گران هستند قیمتشان سر سام اور و نجومی هست اما کیفیت آنها افتضاح هست.
آیا هیچ کجای دنیا چنین خودر های بی کیفیت و گرانی را می خرند؟
چرا ما که ملتی متمدن و شریف هستیم باید ظلم را بپذیریم و چنین خودر هایی را بخریم
گناه ما چیست؟ مگر ما انسان نیستیم؟
درود بر ملت شریف ایران خودرو ی صفر از هیچ شرکتی در ایران نخرید
سال ها می باشد که کیفیت پایین خودروهای داخلی باعث مرگ و میر بسیار زیاد هموطنان در ایران شده است و هیچ کس پاسخگو نبوده است حتی سران بلند بالای این مرز و بوم ، پس مشخص است دست دولت ها و مجلس شورای اسلامی با خودروسازان در یک کاسه بوده و تنها به دلیل درآمد و ترکه کردن مردم بوده است و حتی جان مردم برای هیچ یک از آنها مهم نبوده است ، لذا نخریدن خودروی صفر تنها نشانی از اعتراض به عدم رعایت حقوق مردم در یک بخش می باشد و این مورد باید در سایر محصولات داخلی نیز باشد جالب اینجاست وقتی در کشوری مثل ژاپن خودرو یا محصولی دچار مشکل می شود فراخوان جمع آوری و عذرخواهی از رسانه ها صورت می گیرد اما در ایران ؟؟؟؟؟؟
متأسفانه مردم ایران در جهنمی زندگی می کنند که خشکسالی ، کمبود آب و بحران های طبیعی از یک طرف و ناجوانمردی دولت ها و مجلس از یک طرف ، تحریم ها از طرف دیگر و شیوع و سیل سرطان در ایران باز مردم ایران دارند این جهنم را به امید رسیدن بهشت تحمل می کنند ، اما وعده خیالی و در نهایت مرگ مردم و چپاول شدن منابع ملی و طبیعی و به تاراج بودن سرمایه های ملی توسط عده ای آقازاده صورت گرفته و هیچ کس به آن اهمیت نمی دهد و اگر کسی اعتراض کند می گویند خیانت کار انقلاب ، اما بدانید انقلاب را شخص یا عده ای نکردند و مردم ایران این مهم را صورت دادند و انقلاب برای شخص یا اشخاصی نیست و.......
نخریدن بهترین راهکار حال حاضر می باشد والسلام
قرار شد تولید ملی (اقتصاد مقاومتی) داشته باشیم که تحریم تاثیر گذار نباشه، مگر تولید خودرو در داخل صورت نمی گیرد؟ حالا چند درصدش وابسته به بیرون است که افزایش نرخ ارز باعث افزایش قابل توجه قیمت نباید بشود. پس محصولی که نتواند در شرایط دشوار مانند تحریم جواب گو باشد همان بهتر که تولید نشود
اندكي صبر سحر نزديك است
با دست خودتون ،خودتونو به کشتن ندید ،،،،پراید دوملیونی هم نخرید
خنده دار ترین شوخی >>> پراید ایربگ دار
خجالت هم نمیکشن
شرکت ایرانخودرو(یا بهتره بگیم فرانسه خودرو) و شرکت هیوندای کره در یک سال شروع به فعالیت کردند حالاببینید اونا کجا هستن و ما کجا. هیوندای الان ماشینی میسازه که رقیب جدی محصولات اروپایی و آمریکایی هست ولی ما هنوز داریم پژو 20 سال پیش فرانسه رو منتاژ میکنیم و ادعا داریم که صنعت خودرومون ملی هست.
اگه ملی هست و همه چیزش در ایران تولید میشه پس چرا با گران شدن دلار قیمت ماشین سه برابر شد؟ تولید داخلی چه ربطی به دلار داره؟
اگه قراره بعدار 30 سال حمایت از تولید داخلی ماشینی که تولید میشه پراید و پژو بیست سال پیش فرانسه باشه همون بهتر که تولید داخلیمون از بیخ و بن نابود بشه. اینطوری حداقل جوونامون تو جاده جونشون رو تو این گاری ها از دست نمیدن.
ما حق داریم که خوددوهای جدید با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشیم.
نباید خودرو خریدن برای سرمایه گذاری باشه. باید با کیفیت برای استفاده باشه.
ماشینی که بیست سال از سال تولیدش میگذره
با کمترین امکانات و امنیت
ماشینی که بیست سال از سال تولیدش میگذره
با کمترین امکانات و امنیت
1-پرداخت وام برای خریداران این قراضه های (که درواقع همان مقروض کردن مشتریان بدبخت می باشد که نه تنها گرفتار بدهی وقسط وام میشوند بلکه هزینه دیگری جهت تعمیرات پی در پی ومداوم این آهن آلات از بدو خرید تا زمان مالکیت باید بپردازند)
2-افزایش قیمت محصول به شرط افزایش کیفیت ᴉᴉᴉᴉ باعرض پوزش ازتمام خواننده گان یک ضرب المثل مثل چینی میگوید احمق کسی است که از یک سوراخ دوبار گزیده شود عزیزان ما که 35 سال به علت بی اطلاعی وسادگی گزیده شدیم لطفا این بار مواظب باشید که دستتان نیشتر نخورد چون همه گان میدانیم بسی جای خیال و توهم است که دنبال کیفیت ازین دو خودروسازباشیم ونیز میدانیم که فن افزایش قیمت نوعی جو روانی در بازار ایجاد میکند که عوام میگویند پس برویم تا ماشین گران نشده ٬واینطوریست که دوخودروساز ودولتمردان وآقایان ذینفع به هدف خود (فروش هرچه بیشتر آهن قراضه ودرنتیجه سود بیشتر ) خواهند رسید
دوستان این محصولات آنقدر بی کیفیت هستند که جایی برای مشتریان آنطرف مرز ندارند پس لطفا هوشیار باشید
ما ملت ایران خودروی با کیفیت با قیمت جهانی می خواهیم و دیگر حاضر نیستیم با عناوین تحریم و غیره بابت این فرقون ها پول اضافی پرداخت کنیم
قرار داد خودشونم قبول ندارن. کلاهبرداری از این بالاتر آخه
سال 91 رفتم تو نوبت وام 10 میلیون تومنی یه بانک می خواستم وام بگیرم که بتونم حداقل یه پراید بخرم برا زن و بچم
سال 92 نوبت وامم که شد رفتم سایپا گفتن با 10 ملیون تومان پارسال نمیتونی ماشین بخری و غمگین برگشتم خونه دوستان پراید شده بود 20 ملیون
قیمت ها در حال نزول است و در صورتی که ادامه دهیم به قیمت 7 تا 9 میلیون هم راضی خواهند شد، باور کنید
همه چیز دسته خود ما ایرانی هاست
خرید خودروی صفر ممنوع
او با بیان اینکه تشکیل این گروهها تاثیری به لحاظ روانی در بازار نمیگذارد، گفت: مشتریانی که نیاز به خودرو دارند از بازار خودرو میخرند و برای محصولات داخلی تقاضا وجود دارد و کسی نمی تواند تقاضای مشتریان را سرکوب کنند.
تورو خدا این رویه رو ادامه بدید کار بسیار معقولی است برای مبارزه با شرکتهای ایران خودرو وسایپا فقط نخریدن خودرو کفایت نمیکنه باید اتحاد بیشتر بشه باید طوری بشه تا به مردم التماس کنند باید قیمتاشونو برگردوننند به همان 10 سال پیش اگه شده خودروی دست دوم بخریم اگه مجبور شدیم البته خودروی صفر رو نخریم مرسی از همه خریدخودروی صفر ممممممممممنوع!!!!!!!@!@