شهردار فولاد شهر گفت :بیش از 31 هزار واحد مسکونی مهر در شهر فولاد شهر احداث که فاقد خدمات روبنایی و زیر بنایی مناسب است و برای اصلاح آن یک اراده استانی و ملی نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،شهردار فولاد شهر اظهار داشت: بحث خبرنگاری ریشه در باورها و اعتقاد ما دارد و همان طور که پیامبران و امامان اگاهی بخش جامعه خود بودند امروزه خبرنگاران این رسالت را به عهده دارند.

عباس مرادی شجاعت، واقع گویی و رساندن اطلاعات زیر پوست جامعه بدون دخل و تصرف و حاشیه سازی را از وظایف خطیر خبرنگاران عنوان کرد و گفت: خبرنگاران در پاگیری انقلاب خدمت های بسیاری کرده اند که 50 نفر جانباز و 12 ازاده خبرنگار گویای این حقیقت است.

وی ادامه داد: قدمت شهر فولاد شهر به سال های دور برمی گردد و در زمان صفویه منطقه فولاد شهر نخجیرگاه و چراگاهی بود که از لحاظ طبیعت بسیار با صفا و بکر و مورد توجه شاهان قدیم بوده است .

شهردار فولاد شهر افزود: درسال 1345 با احداث ذوب آهن دولت وقت با کمک مشاورین شوروی منطقه را مورد مطالعه قرار داد که منطقه فولاد شهر به عنوان ناحیه مناسب برای ایجاد شهر برگزیده شد و کارکنان ذوب آهن در آن سکونت پیداکردند.

عباس مرادی با اشاره به این که در سال 1362 زمین های این شهربه مسکن و شهر سازی سابق واگذارشد عنوان کرد: فولاد شهر یکی از قدیمی ترین شهر های ایران است که در آن سبک شهر سازی به خوبی و اصولی اجرا شده است.

وی گفت: مسکن و شهر سازی نخستین طرح جامع شهری را در سال 1372 به تصویب رساند و شهرداری این شهر تأسیس شد.

شهردار فولاد شهر افزود: نخستین برنامه ما در سال 1394 اغاز 23 طرح عمرانی در سطح شهر می باشد که بخشی از آن در پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

عباس مرادی گفت: سالن غدیر با وسعت 5هزار و چهارصد متر مربع در شهر فولاد شهر در دست اجراست که در استان اصفهان بی نظیر خواهد بود و با بهره برداری از ان یکی از بهترین سالن ها در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت.

وی محوطه سازی پارک جنگلی،ساخت زور خانه فولاد شهر، ورزشگاه محله b5و پارک بانوان به وسعت 3 هکتار را از جمله طرح های شهرداری فولاد شهر برشمرد و تصریح کرد: برای احداث این طرح ها به 28 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

شهردار فولاد شهر ادامه داد: بعد از پایان طرح های در دست اجرا نهضت خدمت رسانی به محلات را در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مرادی پیگیری و احداث پارک های موضوعی با نگا ه هویتی، فرهنگی، صنعتی و اجتماعی را از جمله دغدغه های شهرداری فولاد شهر عنوان کرد و افزود: باید شهر فولاد شهر الهم گرفته از صنعت فولاد باشدو فولاد را که خمیر مایه تشکیل فولاد شهر بوده در این پارک ها بگنجانیم.

وی گفت: برنامه ریزی برای ایجاد در آمد های پایدار،جذب سرمایه گذاری در شهر فولاد شهر برای سرمایه گذاری بخش های مختلف، پیگیری در جهت تشکیل چارت جدید سازمانی شهرداری،پیگیری مجموعه های سازمان های شهرداری،تاسیس شهرداری ناحیه دو شهرداری فولاد شهر،احداث پارکینگ های طبقاتی در حوزه های سه و چهار از جمله برنامه های شهرداری فولاد در آینده خواهد بود.

وی چالش عمده این شهر را دومدیریتی عنوان کرد و ادامه داد: در کنار شهرداری شرکت عمران نیز بر مدیریت شهر دخالت دارد و نیاز به یک اراده سیاسی قوی می باشد که مدیرت شهری یک پارچه شود.

شهردار فولاد شهر افزود: بحث مسکن مهر این شهر یکی دیگر ازچالش های شهرداری فولاد شهر است چرا که بیش از 31 هزار واحد مسکونی مهر در شهر فولاد شهر احداث شده و متاسفانه خدمات روبنایی و زیر بنایی مناسب شکل نگرفته است که برای اصلاح ان یک اراده استانی و ملی قوی می خواهد.

مرادی با اشاره به اینکه برای شهر باید هوییت مناسب و در خور ایجاد شود خاطرنشان ساخت: موضوع مهم ارتقای فرهنگی است که بیش از بیش احساس می شود چراکه شهر فولاد شهر اکنون به یک مکان شهر تبدیل شده است و باید تلاش شود که این شهر از حالت یک شهر خواب گاهی به یک شهر با هویت تبدیل تبدیل شود.

در ادامه این مراسم نیز رییس شورای اسلامی شهر فولاد شهر تصریح کرد: خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند و برای روشن گری و اگاه سازی جامعه قلم می زنند و همواره به عنوان چراغ راه مسئولان عنوان می شوند

حسن عباسی گفت: شورای دوره چهارم با راهبرد مشخص و روشن ضمن در نظر گرفتن نیاز های مردم سیاست تعامل سازنده را با شهرداری در پیش گرفته است

وی افزود: یکی از موفقیت های این شورای برگزاری 196نشست 654 دستور جلسه در صحن علنی شورا وبیش از 130طرح در قالب طرح های عمرانی، خدماتی و فرهنگی بوده است

رییس شورای اسلامی شهر فولاد شهر گفت: از طرح های دوره چهارم شورا می توان به طرح پساب اشاره کرد که طرح بسیار ماندگاری است که نیاز به آب را برای فضای سبز این شهر تاحدودی برطرف خواهد کرد.

حسن عباسی ادامه داد: طرح های بسیاری در این دوره شورا مصوب و اجرایی شد که در چندین نوبت این طرح ها افتتاح و به بهره برداری رسید و مردم طمع شیرینان را چشیدند.

وی یکی دیگر از اقدامات شورای چهارم ارتباط و تعامل با نماینده مجلس شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تاسیس شعبه تامین اجتماعی و اداره دارایی شهر فولاد شهر و دایر شدن ثبت احوال این شهر که با افتتاح ان از رجوع شهروندان فولاد شهر به دیگر شهرستان ها جلوگیری خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر فولاد شهر گفت: در سال اول بودجه شهرداری 24 میلیارد تومان بود که این بودجه در سال دوم به 35 میلیارد تومان رسید که رقم بودجه در سال جای 50میلیارد تومان می باشد.  


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.