سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از تلاش فدراسیون ها در کنار وزارت ورزش و جوانان برای مقابله با برخی ناهنجاریها مربیان ورزشی تقدیر کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با گفت : هر فدراسیونی می تواند و در واقع باید جدای از تست های دوپینگ این ستاد ، برنامه های مشخصی برای حفظ موازین اخلاقی و مقابله با مواردی مانند اعتیاد و مصرف موارد مخدر داشته باشد و تلاش برخی فدراسیون ها در این مورد قابل تقدیر است.

رامین طباطبایی افزود : زمانی ستاد برای برخورد با مربی وارد می شود که او در موضوع دوپینگ تیم یا ورزشکار معاونت داشته باشد و بعد از احراز ، جرایم شامل وی هم می شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ( نادو ) گفت : ورزش پاک و معرفتی شعار وزارت ورزش و جوانان است و در کنار ما فدراسیون های ملی هم وظیفه دارند برنامه های مشخصی برای کنترل و مقابله با برخی ناهنجاریها خصوصا در رده مربیان که تربیت نسل آینده را بر عهده دارند داشته باشند.

طباطبایی درباره نحوه صدور کارت مربیگری و شرایط حاکم بر ان هم گفت : بخشی از تعیین صلاحیت افراد برای اخذ کارت مربیگری از سال هشتاد و یک که ایین نامه ان را خود من تهیه کردم بر عهده معاونت فرهنگی و آموزشی است و در نهایت فدراسیون مجری صدور کارت و حکم مربیگری برای متقاضیان است و نظارت بر ابعاد اخلاقی و سلامت روان و دوری از مواد مخدر و سایر موارد هم بر عهده آنان است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ افزود : برای موضوعاتی مانند اعتیاد ، استفاده از مواد روان گردان و یا فروش ان توسط مربی ، ورزشکار یا عوامل باشگاه ، مانند سایر افراد جامعه قانون اجرا خواهد شد و قوانین قضایی توسط دستگاه مسئول در قوه قضاییه با ان برخورد می کند.


برچسب ها: دوپینگ ، فدراسیون ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار