استاندار اصفهان به حماسه ي عظيم و به ياد ماندني حضور مردم استان در مراسم استقبال و تشيع شهدا اشاره كرد و گفت: حضور حماسي مردم استان در اين مراسم خاطره ي ۲۵ آبان سال ۶۱ را زنده كرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رسول زرگرپور در جلسه شورای اداری استان اصفهان تصريح كرد: از ابتدا گفتيم نبايد اين مراسم جايي براي بروز اختلافات جريان هاي سياسي باشد و به جنبه ي وحدت آفرين مراسم خدشه وارد شود و همين گونه هم شد. 

استاندار با بيان اينكه حماسه ي حضور مردم در اين مراسم يك جريان استكبار ستيزي بود افزود: مردم سنگ تمام گذاشتند. 

وي از حضور گرم و باشكوه مردم اصفهان در اين مراسم تقدير و تشكر كرد و گفت: خوشبختانه پيش بيني حضور جمعيت چند ميليوني مردم استان در اين مراسم محقق شد.

قوانين مربوط به ايثارگران و خانواده شهدا در اولويت قرار گيرد

استاندار اصفهان با اشاره به تاكيدات رييس جمهور محترم درخصوص تكريم ارباب رجوع و پاسخگويي به مردم گفت: قوانين مربوط به ايثارگران و خانواده شهدا بايد در اولويت قرار گيرد. 

وي اظهار كرد: در طول چند ماه اخير اتفاقات خوبي در اين باره در استان افتاده است.

دكتر زرگر پور خطاب به مديران حاضر در جلسه شوراي اداري استان تاكيد كرد: كاري نكنيم كه زماني كه از پشت اين ميزها كنار رفتيم غبطه بخوريم. 

استاندار اصفهان با اشاره به بحث سرمايه گريزي در استان گفت: همگي در اين مقوله مقصر هستيم.

وي تصريح كرد: اين در حاليست كه قوانين كاهش ماليات يا تسهيلات بانكي را صرفا به استانهاي محروم اختصاص مي دهند و بعضي استانها را برخوردار قلمداد مي كنند.

زرگرپور افزود: از طرفي در بعضي بانكها، ادارات و نهادها نيز در زمينه اعطاي تسهيلات و رفع موانع سرمايه گذاري سخت گيري مي شود .
وي با بيان اينكه در سال ۹۲، ميزان ۵۵ درصد از منابع جذب شده توسط بانكها در استان مصرف شده است گفت: در عين حال در سال ۹۳، نسبت مصارف به منابع ۸۴ درصد شده ولي توزيع همين ميزان اعتبار در بانك هاي دولتي ۱۱۰ درصد ولي در بانكهاي خصوصي ۵۴ درصد بوده است.

استاندار يادآور شد: در كارگروه تسهيل كه از بركات سفر رياست محترم جمهوري به اصفهان مي باشد بانك ها موظف شدند تا گام هاي بلندتري بردارند و تاحدي اين موضوع محقق شده است.

وي با بيان اينكه در بسياري از نقاط تسهيلات با نرخ ترجيحي داده مي شود گفت: ولي در استان اصفهان برعكس است و معتقديم بعضا اين قوانين هدفمند وضع شده است. 

وي در بخش ديگري با اشاره به بازديد از كارخانه پتاس در خوروبيابانك و حل مشكلات اين كارخانه گفت: اين كارخانه كه هشت سال تعطيل بود دو ماه است كه فعاليت خود را آغاز كرده و ارزش افزوده اي از شورآبه ها ايجاد شده كه در نوع خود كم نظير است. 

وي از مديران و فرمانداران استان خواست تا موارد مشابه را شناسايي و در جهت رفع مشكلات و مسائل آنها تلاش كنند.

استااندار همچنين به سطح زيركشت حدود ۴۰ هزار هكتار گندم و جو در سالجاري اشاره كرد و گفت: وجه گندم و جوي تحويلي كشاورزان در حال پرداخت است و تاكنون ۹۰ درصد وجه گندم و ۷۵ درصد وجه جو پرداخت شده است. 

وي همچنين به طرح قطار سريع السير اصفهان قم - تهران اشاره كرد و اظهار داشت: در دولت قبل يك قرارداد هفت ميليارد يورويي براي اين پروژه منعقد شده بود كه ما در حال تبديل آن به چهار ميليارد يورو هستيم.

وي به پيشرفت فيزيكي ۷۰ درصدي اين طرح در محور اصفهان - قم اشاره كرد و گفت: مطالعات اين پروژه عظيم در حال انجام مي باشد و اميد است تا دو ماه آينده قرارداد با شركت چيني منعقد و نهايي شود.

وي به پيگيري هاي مستمر درباره مسائل و مطالبات بازنشسشتگان فولاد اشاره كرد و افزود: با اين وجود تاكنون نتيجه ي مطلوب حاصل نشده است.

استانداراصفهان گفت: درباره پروژه بندر خشك، مصوبات متعددي براي چند منطقه وجود دارد ولي سعي بر آن است تا منطقه اي را با نظرات كارشناسي مشخص كنيم.

زرگرپور خاطرنشان كرد: درباره پديده گرد و غبار و ذرات معلق هم وضعيت استان خوب نيست و سه كريدور اصلي توليد گرد و غبار در استان شناسايي شده كه در صورت فعال شدن ۹ شهرستان بزرگ را در بر مي گيرد.

وي به تهيه ي برنامه ي جامع مقابله با گرد و غبار و ذرات معلق در استان اشاره كرد و گفت: در راستاي اجراي اين برنامه بايد سالانه پنج هزار هكتار كشت تاغ انجام شود كه هم اكنون ۵۰۰ هكتار آماده ي كشت مي باشد و قرار است با استفاده از پساب آبياري شود.

شايان ذكر است در هشتيمن جلسه شوراي اداري استان بصيري فرماندار شاهين شهر و ميمه كه خود از آزادگان هشت سال دفاع مقدس است بمناسبت سالروز ورود آزادگان عزير و همچنين مديركل حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس نيز درباره پروژه ي موزه دفاع مقدس و نقش دستگاههاي اجرايي در تسريع اين پرو‍ژه مطالبي عنوان نمودند.

همچنين تعدادي از نمايندگان مردم شهرستانهاي استان در مجلس شوراي اسلامي مشكلات و مسائل حوزه ي انتخابيه خود را بيان كردند

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.