فرماندار اهر از سرمایه گذاری 4500 میلیارد ريال سرمایه گذاران شرکت مهر اصل و شرکا در مجتمع معدن مس انجرد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز : سید محمد عابدی در جلسه شورای اداری این شهرستان اهر گفت: از این مبلغ 2500 میلیارد ريال طی سال 93 هزینه شده و طی سالجاری با توجه به اهتمام ویژه سرمایه گذاران این مجتمع در راه اندازی آن در سالجاری بالغ بر دو هزار میلیارد ريال برای خرید تجهیزات این کارخانه هزینه شده است.

وی، پیشرفت فیزیکی این کارخانه را 95 درصد اعلام کرد و افزود: با اتمام عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات خریداری شده در سالجاری جمع قابل توجهی از همشهریان دراین کارخانه مشغول به کار می شوند.

عابدی، به کارخانه آهک هیدراته که عملیات اجرائی آن با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت اغاز شده اشاره کرد و افزود: این کارخانه نیز یکی از پروژه بزرگ صنعتی و اشتغالزای شهرستان اهر می باشد که سرمایه گذاران این پروژه نیز بر آغاز عملیات اجرایی این کارخانه مصمم هستند.

وی، گفت: کارخانه اهک هیدراته نقش مهمی در تأمین مواد اولیه کارخانه مس منطقه داشته و با شروع به کار آن آهک هیدراته مس سونگون و معادن همجوار از این کارخانه تأمین می شود.

عابدی، کارخانه قند قانع نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده مشکل مالی این کارخانه نیز مرتفع گردید، و بزودی این کارخانه نیز فعالیت خود را در شهرک صنعتی اهر اغاز می کند.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.