کارشناس مسئول طیور صنعتی و سایر ماکیان سازمان جهاد کشاورزی فارس از تولید بیش از 80 تن گوشت شترمرغ در امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهندس علی زارعی با اعلام این خبر گفت: وسعت، تنوع آب و هوا و امکانات بالقوه از قبیل نیروی کار فراوان سبب شده اند تا استان فارس یکی از مناطق مستعد پرورش سایر ماکیان از جمله شترمرغ است .

وی گفت: در حال حاضر تعداد 230 واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت 6 هزار و 600 قطعه مولد و 85 هزار قطعه پرواری در کشور وجود دارد که بر اساس ظرفیت فوق ، سالانه بالغ بر 3 هزار و 950 تن گوشت تولید می شود .

زارعی "با بیان اینکه در حال حاضر 6 واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت اسمی 450 قطعه مولد و 7 هزار و 480 قطعه پرواری به صورت مجاز در استان مشغول فعالیت هستند؛ افزود: تعداد 10 واحد دیگر به ظرفیت 210 قطعه مولد و 6 هزار و 500 قطعه پرواری دارای پروانه تأسیس هستند که پیشرفت فیزیکی از 30 تا 70 درصد دارند .

کارشناس مسئول طیور صنعتی و سایر ماکیان سازمان جهاد کشاورزی فارس، میزان تولید گوشت شترمرغ استان فارس در سال های 92 و 93 را به ترتیب 50 و60 تن عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 80 تن گوشت و 3000 تخته پوست شترمرغ تولید شود.

وی تصریح کرد : استان فارس از نظر بازار محصولات حاصل از پرورش شترمرغ نظیر فروش گوشت و پوست این پرنده در وضعیت بسیار مطلوبی در کشور قرار دارد که با ایجاد صنایع جانبی ، وضعیت بازار فروش محصولات این پرنده بهتر خواهد شد .

زارعی افزود: سیاست کلی در امسال، حمایت از تولید زنجیره ای شتر مرغ، ایجاد گله مولد ،کارخانه جوجه کشی، گله پرواری، کشتار گاه، بسته بندی و ایجاد کارخانه تهیه خوراک است.

انتهای پیام/پ



برچسب ها: تولید ، گوشت ، شترمرغ ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.