سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد امسال با راه اندازی کمپین نائب الزیاره به میزبانی دهه کرامت می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد رییسیان زاده امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال دو شاخصه اصلی برای برنامه‌های دهه کرامت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اصلاح نگرش متولیان، شهروندان و زائران به زیارت و حریم آن و میزان تمایل آنها به حریم زیارت دو شاخصه اصلی ما برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت امسال است.

وی گفت: در دهه کرامت 60جشن محلی منطقه‌ای با محوریت فرهنگسراها و با همکاری پایگاه های مردمی برگزار خواهد شد که هر مرکز مامور است تا سه شب در ایام دهه کرامت با توجه به شرایط محله و منطقه جشن برگزار کند.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال اولین سالی است که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) بوستان ریحانه را داریم، افزود: ویژه برنامه مخصوص دختران به مدت 5 شب برگزار می‌شود.

رییسیان زاده ادامه داد: در همین ایام شاهد برگزاری عصرانه های فرهنگی نیز خواهیم بود که ویژه مادران و فرزندان آنها است و مادران می‌توانند در ایستگاه‌های مشاوره‌ای که در پارک ریحانه برای آنها تدارک دیده شده از امکانات مختلف مشاوره‌ای بهره ببرند.

وی از برگزاری جشن‌های مقاومت و دهه کرامت برای اقلیت‌های جهان اسلام در فرهنگسرای زیارت خبر داد و اظهار کرد: در ایام دهه کرامت 3 جشن محوری ویژه مجاوران و زائران عراقی، هندی و افغان با زبان و آداب و رسوم خودشان برگزار می‌شود.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های روز زیارتی حضرت رضا (ع) و دحوالارض نیز با تاکید براینکه مجاورین باید این روز را جزء برنامه های سالانه خود قرار دهند؛ گفت: برای زائران پیاده 4 تا 5 مسیر برای تشرف به حرم رضوی تدارک دیده شده که در بین راه ایستگاه های پذیرایی و هییت‌های مذهبی برای میزبانی از این افراد حضور دارند.

رییسیان زاده خاطرنشان کرد: 3 شب (شب قبل از ولادت،شب ولادت و شام ولادت)جشن شهری و بزرگ در عرصه میدان شهدا ویژه خانواده ها برگزار می‌شود.

وی برای افرادی که در این ایام موفق به زیارت بارگاه رضوی نشده اند از ایجاد کمپین نائب الزیاره خبر داد و اظهار کرد: در این طرح دو گروه افراد شرکت دارند که عده ای افرادی هستند که نائب الزیاره می شوند و عده ای طالب الزیاره هستند.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: افراد طالب الزیاره می توانند دل نوشته و یا پیام خود را در سایت این کمپین و یه شماره سامانه پیامکی آن ارسال کنند و افرادی که می خواهند نائب الزیاره این افراد شوند با مراجعه به سایت بر روی اسم آن زائر کلیک کرده و سلام آن زائر را به بارگاه منور رضوی می‌رسانند.

زائران و مجاوران می توانند با ارسال عدد 8 به سامانه پیامکی 1000880088 و یا مراجعه به سایت .ir1000880088www. در این کمپین عضو شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.