قزوین؛

سفر رییس سازمان انرژی اتمی به قزوین

علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برای شرکت در همایش ابر فیاض به قزوین سفر می کند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان همایش «ابر فیاض» یادمان سید آزادگان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد است که فردا همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: رونمایی از کتاب خاطرات 5 آزاده استان، تجلیل از 4 همسر آزاده و بیان خاطراتی از همرزمان مرحوم ابوترابی از برنامه های این مراسم است.

شهر قزوین با داشتن سابقه مهم تاریخی و موقعیت ممتاز جغرافیایی، یکی از شهرهای رجال خیز کشور بوده و نقش مهمی در پرورش شخصیت های برجسته داشته است و تاکنون مشاهیر بزرگی در عرصه های تاریخ، فرهنگ، ادب و سیاست از این شهر کهن برخاسته اند، مرحوم سید علی اکبر ابوترابی نمونه ای از این شخصیتهاست.

این روحانی نستوه پس از سال ها حضور در میدان های مبارزه با نظام طاغوتی و پس از مشارکت شجاعانه در صحنه های جنگ تحمیلی، سال های درازی در بند اسارت بود و همچون خورشیدی بر دل های اسیران مظلوم می تابید و چون ستاره ای درخشان، هدف و راه را به آنان نشان می داد.

به همین دلیل از طرف مقام معظم رهبری به ابر فیاضی که امید و ایمان به اسرا می بارید تشبیه شد .

ایشان با تدبیر و دل سوزی، توانست معنای ماندن و زیستن و دلایل زندگی را در آن شرایط سخت و طاقت فرسا برای اسرا بیان کند تا جایی که مدیریت و رهبری او در اردوگاه های عراقی، زبانزد همه آزادگان ایرانی قرار گرفت و اسرا از وی با نام پدری حکیم یاد می کردند .

مرحوم سید علی اکبر ابوترابی پس از آزادی از بند اسارت دوازدهم خرداد سال 79 در سانحه رانندگی در جاده مشهد به همراه پدرش آیت اله سید عباس ابوترابی به دیار ابدی شتافت و پس از تشییعی بی نظیر، در صحن آزادی در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.