نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم نباید فراموش گردد.

محمود شکری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پیشرفت‌های اقتصادی مقاومتی در دوران تحریم اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از زمانی که مطرح شد اولین گام برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور شناخت ظرفیت‌ها در داخل کشور بود و بعد از برنامه‌ریزی و اجرایی شدن آن در راستای اهداف اقداماتی صورت گرفت و در بخش کشاورزی پیشترفت‌هایی داشتیم و در همین راستا طرحی از سوی ما مطرح شد عملیات اجرایی صورت گرفت که زمین‌های کشاورزی که داری شیب هستند محصولاتی از قبیل برنج، گندم و ... که در آن کشت می‌شود در اختیار تولید کنندگان به خصوص جوانان بیکار قرار بگیرد و در غالب تعاونی شروع به کار کنند و کمیته‌هایی در این زمینه برای نظارت و رشد محصول مورد نظر صورت گرفته و شروع به کار هم آغاز شده است .

وی افزود: گام مثبتی که در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شد تشخیص ظرفیت‌های داخل و نیازهای کشور در بخش بازار خارجی صورت گرفت که این نتایج در آینده امیدوار کننده خواهد بود.

وی اظهار داشت: در بخش سلولزی رقم قابل توجه‌ای واردات کاغذ به کشور شاهد هستیم این در حالی است که موارد اولیه آن در کشور داریم باید بررسی هایی صورت بگیرد تا ظرفیت ها مشخص شود و از واردات جلوگیری  تا بتوانیم در این زمینه به خودکفایی دست یابیم.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم اظهار داشت: باید از اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم حفاظت کرد زیرا این روزها تمام کشورهایی که با ما در ارتباط نبودند فرصت را غنیمت شمردند تا ایران را بازاری برای فروش کالاهای خود در آورند و بازار را به دست بگیرند ما باید اقتصاد مقاومتی را در دست بگیریم ظرفیت‌های داخلی تکنولوژی و نیروهای داخلی را بشناسیم و بکار ببندیم و از واردات جلوگیری کنیم و بیکاری کاهش و تولید افزایش یابد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۳:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
اجرای اقتصادمقاومتی شروع اقتصاداسلامی است
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۳:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
اجرای اقتصادمقاومتی شروع اقتصاداسلامی است
آخرین اخبار