دستگیری سرکردگان باندهای توزیع مواد مخدر در مکزیک به افزایش خشونت‌ها در شهرهای کوچک منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، از هم پاشیدن باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر در مکزیک و دستگیری سرکردگان آن‌ها باعث افزایش خشونت در برخی شهرهای کوچک شده است. به نظر می‌رسد هر زمان که دولت مکزیک یک باند بزرگ توزیع مواد را از هم می‌پاشد، خرده گروههای شریرتری به جای آن‌ها سر برمی‌آورند.

 «چیلاپا،» با جمعیت حدود 30000 نفر، یکی  از این شهرهای کوچک است که در مسیر مهم قاچاق مواد مخدر قرار دارد.  این شهر حدود یک هفته است در تصرف افراد نقابدار مسلح وابسته به یک باند محلی توزیع مواد مخدر قرار دارد. این افراد که در جستجوی رقبای خود هستند، چند روز پیش پس از گشت‌زنی در سطح شهر، 14 نفر را در مقابل چشمان پلیس این شهر ربودند. کسی از سرنوشت افراد ربوده شده خبر ندارد.

«رائول بنیتز،» استاد «دانشگاه ملی مستقل مکزیک» و متخصص مسائل امنیتی، اعتقاد دارد همانطور که با تضعیف گروه تروریستی القاعده، هیولای وحشتناک‌تری به نام «داعش» سر بر آورد، پس از متلاشی شدن باندهای قدیمی قاچاق مواد نیز باندهای مخوف‌تری به وجود می‌آیند.   
   
واشینگتن در سال‌های اخیر همواره به دولت مکزیک برای دستگیری یا اعدام سرکردگان باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر فشار می‌آورد. «خواکین گوزمن لوئرا،» ملقب به «اِل چاپو،» بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر مکزیک، 21 فوریه 2014 (2 اسفند 1392) طی عملیات مشترک «اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا» و «پلیس فدرال مکزیک» دستگیر شد. وی ماه گذشته موفق شد از زندان فوق امنیتی مکزیک بگریزد. 


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار