دفتر دادستان کل مکزیک اعلام کرد افراد مسلح در حمله به یک رستوران در ایالت «وراکروز» این کشور، یک روزنامه نگار و پنج تن دیگر را به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دفتر دادستان کل مکزیک روز پنجشنبه اعلام کرد افراد مسلح در حمله به یک رستوران در ایالت «وراکروز» این کشور، یک روزنامه نگار و پنج تن دیگر را به ضرب گلوله کشتند. اعلام این خبر در حالی است که چند روز پیش نیز قتل یک روزنامه نگار دیگر در این کشور، واکنش هایی اعتراض آمیز را برانگیخته بود.

بر اساس اعلام دفتر دادستانی مکزیک، پنج فرد مسلح صبح پنجشنبه به این رستوران در شهر «اوریزابا» وارد شدند و شماری از حاضران را به گلوله بستند. «خوان هریبرتو سانتوس» و سرکرده یک باند قاچاق مواد مخدر نیز جزء افرادی بودند که در این حادثه کشته شدند.

بر اساس اعلام مقامات پلیس مکزیک، دو روزنامه نگار دیگر که در زمان وقوع حادثه در این رستوران حضور داشتند اکنون در بازداشت پلیس به سر می برند. قتل «روبن اسپینوسا» عکاس خبری در آپارتمان محل سکونت وی در مکزیکو سیتی که اواخر ماه ژوئیه رخ داد، انتقادات جامعه بین المللی را در خصوص شرایط نامناسب فعالان رسانه در مکزیک در پی داشت.

بر اساس اعلام یک گروه حامی حقوق اصحاب رسانه در مکزیک موسوم به «ماده 19»، از سال 2000 تا کنون دست کم 18 روزنامه نگار در وراکروز به قتل رسیده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار