براساس مصوبه سازمان جهانی کشتیرانی تا پایان سال 2016 کشتی‌هایی حق تردد در آب‌های اروپا را دارند که از سوخت پاک استفاده نمایند در غیراینصورت نمی‌تواند از آبهای اروپایی عبور کنند.

هادی خداوردیان تولیدکننده سوخت‌های پاک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سوخت جدیدامولسیون ترکیبی از آب و گازوئیل است به این ترتیب که نخست آب را تجزیه و بعد از شکستن شاخه‌های کربنی و دیزلی آن را به گازوئیل اضافه می‌کنند که این سوخت در ناوگان کشتیرانی و سایر بخشها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هنگام استفاده از این سوخت نیازی به تعویض سامانه سوخت و یا موتور نیست تنها یک پکیج برای کشتی یا قطار نصب می‌شود. این سوخت حدود 20 درصد از مصرف را کاهش می‌دهد.

خداوردیان افزود: براساس مصوبه سازمان جهانی کشتیرانی تا پایان سال 2016 کشتی‌هایی حق تردد در آبهای اروپا را دارند که از این سامانه استفاده نمایند در غیراینصورت نمی‌تواند از آبهای اروپایی عبور کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی صدر با اشاره به اینکه آلمانیها خواهان مشارکت با ایران در زمینه استفاده از این سوخت پاک هستند گفت: ایران از تکنولوژی و دانش در سطح بالاتری نسبت با سایر کشورها است در صورت حمایت این دانش می‌توان حرفی برای گفتن در تولید انواع سوختهای پاک داشت.

این کارشناس افزود: ایران سالانه 14.5میلیارد لیتر مازوت در نیروگاهها مصرف می‌کند با مصرف سوخت جدید حدود 20درصد صرفه‌جویی حاصل‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع چیزی حدود 6هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار