نماینده سنای آمریکا مدعی شد با وارد کردن فشار بر ایران، می‌توان این کشور را وادار کرد بار دیگر به میز مذاکره برگردد.

به گزارش سرویس بین لملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی نیوز، سناتور چاک شومر استدلال دولت  باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، را مبنی بر این که کنارگذاشتن توافقنامه هسته ای با ایران، به اقدام نظامی منجر خواهد شد رد کرد.

 سناتور شومر روز سه شنبه در منهتن گفت: اکنون گزینه جایگزین برای توافق هسته ای با ایران جنگ نیست. من به راهکاری کاملا مخالف جنگ، بیشتر امیدوارم. می توان بار دیگر به پای میز مذاکره بازگشت و توافق بهتری را تدوین کرد.

این نماینده ارشد نیویورک در سنای آمریکا پیشتر گفته بود وی با توافقنامه هسته‌ای ایران مخالفت خواهد کرد.

سناتور شومر تنها نماینده دمکرات سنای آمریکا است که تاکنون بطور علنی با توافق هسته ای ایران مخالفت کرده است.

وی  روز سه شنبه بار دیگر در این خصوص به اظهار نظر پرداخت و به شکل مستقیم اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را مبنی بر این که انجام گفتگوهای جدید غیرممکن است، به چالش کشید.

 وی گفت: در صورتی که نتوانیم به توافق برسیم، تحریم های ایران هم قطعا ادامه خواهند یافت.

 سناتور شومر مدعی شد: با فشار بر کشورهای دیگر برای منزوی کردن ایران می توان این کشور را وادار کرد که بار دیگر به پای میز مذاکره برگردد. 

شومر همچنین از بخشی از توافقنامه هسته ای ایران که به انجام بازرسی های ناگهانی از مراکز مشکوک اشاره می کند انتقاد کرد و گفت ایران می تواند انجام چنین بازرسی هایی را برای مدت 24 روز به تاخیر بیندازد.

با وجود فشار گروه های طرفدار رژیم صهیونیستی برای استفاده از موقعیت خود بعنوان رهبر آینده جناح دمکرات ها در سنای آمریکا، شومر گفت: وی نمایندگان دیگر را برای پیروی از رویکرد خودش تحت فشار قرار نخواهد داد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار