بیانیه عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از توافق هسته‌ای

مارک تکانو در حمایت از توافق هسته ای ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین لملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، "مارک تاکانو،" عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک ایران موسوم به "برجام" ، بیانیه ای را منتشر کرد. 

در این بیانیه آمده است : در چند هفته گذشته از زمان اعلام توافق میان آمریکا، متحدان اروپایی ما، چین روسیه و ایران، من با دقت جزئیات این توافق را مرور و بررسی کرده ام. خطر تسلیحات هسته ای از مدت ها پیش به شدت ذهن من را مشغول کرده بود. من اعضای خانواده ای دارم که در جریان بمباران هسته ای ژاپن از سوی آمریکا در جنگ جهانی دوم، آسیب دیده و یا کشته شدند. به نظر من ممانعت از اشاعه تسلیحاتی هسته ای، یک سیاست مهم است. این یک ضرورت اخلاقی است. 

برای درک کامل تبعات توافق با ایران، من با کارشناسانی در منع اشاعه هسته‌ای و خاورمیانه دولت و سازمان هایی که از این توافق حمایت می کنند و یا با آن مخالف هستند، دیدار کردم. 
من با رهبران اقلیت ها دیدار کرده و ایمیل هایی را که از سوی حوزه های انتخاباتی به دفترم فرستاده شده است، را خواندم. بعد از ملاحظات و بررسی دقیق، من بر این باورم که توافق به دست آمده، بهترین فرصت برای ما به منظور مسدود کردن مسیر ایران در دستیابی به تسلیحات هسته ای بوده است. 

قاطعیت ما در استفاده از تحریم های فلج کننده بین المللی به ما برای آوردن ایران بر سر میز مذاکره کمک کرد و زمینه را برای دستیابی به توافق پیش رو فراهم کرد. این توافق از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی، محدودیت های دائمی برای ایران در دستیابی به بمب اتم ایجاد می کند. این توافق زمان گریز هسته ای را از دو ماه به یک سال کامل افزایش خواهد داد و به آمریکا اجازه می دهد که زمان بیشتری برای واکنش به هرگونه نقض توافق ایران داشته باشد.

براساس این توافق، آژانس بین المللی انرژی اتمی،‌به صورت بی سابقه ای از این دسترسی برخوردار خواهد بود که مواد هسته ای ایران را بررسی کرده و تائید کند که فعالیت های ایران از ابعاد نظامی برخوردار نیست. 

تکانو در ادامه این بیانیه افزود: این توافق، بی عیب و نقص نیست؛ اما هیچ تلاش دیپلماتیکی نمی تواند به توافقی دست یابد که یک طرف همه چیز را از دست بدهد و طرف دیگر هر چه راکه می خواهد به دست آورد. این توافق، بر مبنای اعتماد نیست. این توافق برمبنای نظارت های سختگیرانه است. دیپلماسی همواره مرجح بر جنگ است، اما نیاز به مراقبت مداوم دارد. من به دولت فشار وارد خواهم کرد تا اطلاعات کنگره درباره پایبندی ایران به این توافق را به روز کند. 

اگر ایران، نتواند به تعهداتش عمل کند، آمریکا گزینه اعمال مجدد و سریع تحریم های خردکننده را در پیش خواهد گرفت. اگر ایران بعد از اجرای توافق، بخواهد از آن عقب نشینی کند با انزوای بیشتر بین المللی مواجه خواهد شد و تهدید یک راهکار نظامی موثرتر از امروز خواهد بود. 

وی در ادامه گفت: "این توافق، ما را برای استفاده از تحریم ها و دیگر ابزارهای در دسترس برای استفاده از حمایت‌های غیرقانونی ایران از تروریسم در خارج از مرزهایش منع نمی کند. "

وی در پایان بیانیه خود اعلام کرد: این توافق آمریکا را قادر خواهد ساخت تا بهتر از اسرائیل  و دیگر متحدان ما در منطقه حمایت کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار