تظاهرات در فرگوسن در نخستین سالگرد قتل مایکل براون، نوجوان سیاهپوست آمریکایی دیشب نیز ادامه داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تظاهرات در حومه سنت لوئیس در شهر فرگوسن ایالت میزوری در نخستین سالگرد قتل مایکل براون، نوجوان سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس، دیشب نیز ادامه داشت.
شب گذشته تظاهراتی با مشارکت 100 نفر نزدیک مکانی که براون سال گذشته آنجا کشته شد برگزار شد و راهپیمایان شعارهایی علیه خشونت پلیس سر دادند. تظاهرات شب گذشته بر خلاف دو شب پیش از آن که پلیس از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده و شماری را بازداشت کرد، با آرامش برگزار شد.

لارس میلر، عضو گروه "مبارزان برای آزادی فرگوسن" که در برپایی این تظاهرات نقش داشت در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: پلیس علیه معترضانی که بصورت مسالمت آمیز حقوق قانونی خود را خواستارند خشونت را بکار می گیرد. وی تصریح کرد استفاده پلیس از خشونت بیش از حد یکی از مشکلاتی است که آمریکا با آن درگیر است.

همچنین شب گذشته، "وضع فوق العاده" ای که در سنت لوئیس از روز دوشنبه اعلام شده بود، ادامه یافت.  "استیو استینگر،" رئیس اجرایی سنت لوئیس با بیان اینکه هیچ تمایلی برای ادامه وضع فوق العاده بیش از حد لازم وجود ندارد، تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد از تظاهرات مسالمت آمیز به شکل بدی سوء استفاده می کنند که ما نمی توانیم اجازه این کار را بدهیم.
مایکل براون، نوجوان سیاهپوست آمریکایی 9 اوت سال گذشته (18 مرداد 93) پس از تیراندازی "دارن ویلسون،" پلیس سفید پوست شهر فرگوسن آمریکا جان باخت. هیئت منصفه دادگاه آمریکا پس از چندین ماه بررسی پرونده، ویلسون را تبرئه کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار