مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: صنایع دستی استان اردبیل زبانزد عام و خاص و شهره جهانی و بین‌المللی دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی‌‌زاده در جریان بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: تولیدات و بافته‌های متنوع صنایع دستی استان اردبیل زبانزد عام و خاص و شهره جهانی و بین‌المللی است به‌طوری‌که ورنی، گلیم و جاجیم سه محصول با ارزش این استان از شهرت و آوازه بی‌نظیر برخوردار هستند.

وی افزود: در این بین ورنی که حاصل دسترنج خانوارهای عشایر و روستاییان پرتلاش شمال استان است دارای جایگاهی خاص بوده و نشاندهنده قدمت، اصالت و حقیقت فعالیت عشایر و روستاییان غیرتمندی است که امروز نیز در عرصه تحولات اقتصادی و سایر حوزه‌ها پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: از 450 عنوان صنایع دستی شناخته شده در دنیا یک سوم آن مختص ایرانیان است که از 165 عنوان ایرانی آن 50 عنوان مختص استان اردبیل است که برخی از این دست‌بافته‌ها به ثبت جهانی رسیده است.

حاجی زاده صنایع دستی را در اصل ابزارهای زندگی انسان معرفی کرد و افزود: در طول تاریخ به دلیل ویژگی‌های فرهنگی ایرانی‌ها و اندیشه زیباشناسانه منطبق بر فن و تکنیک شده حاصل آن آثاری است که امروز در ویترین‌ها و گنجینه‌های برخی از منازل مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.