در حاشیه نخستین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، عکس آثار تاریخی اردبیل در معرض نمایش گذاشته شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ منصور عالیقدری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بازدید از نمایشگاه ملی میراث فرهنگی در اردبیل اظهار داشت: در حاشیه نخستین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، عکس آثار تاریخی اردبیل در معرض نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در این نمایشگاه 22 عکس از آثار تاریخی استان اردبیل و بناهای تاریخی قابل واگذاری به بخش خصوصی برای احیا و بهره برداری در نخستین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل معرفی و به منصه ظهور گذاشته شد.

عالیقدری گفت: در بخش دیگر غرفه، به معرفی بناهای پیشنهادی این معاونت برای مشارکت بخش خصوصی در احیا و بهره‌برداری از حمام‌های اوچ‌دکان، پیرزرگر، عدل و ملاهادی و خانه‌های شریعت، مبشری، خادم باشی و آصف اردبیلی، کاروانسرای قانلی بلاغ و کهنه قلعه مشگین‌شهر و خانه نصیری خلخال در قالب 11 عکس به همراه نقشه و شرح مختصری از بنا پرداخته شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه این بناهای تاریخی با کاربری‌های متناسب با بنا، قابل واگذاری به بخش خصوصی است، افزود: ماکتی از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز در غرفه اختصاصی معاونت میراث فرهنگی استان برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.