معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از افزایش نیافتن سقف تسهیلات مسکن روستایی خبر داد.

عزیز‌الله مهدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امسال سقف تهسیلات مسکن روستایی افزایش نمی‌یابد گفت: به دلیل آنکه قیمت مصالح ساختمانی افزایش نیافته بلکه در برخی از مصالح نیز قیمت با کاهش روبرو شده میزان تسهیلات همان 15 میلیون تومان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: به دلیل آنکه برخی از بانک‌ها تضمین بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی را انجام نمی‌دهند برخی از متقاضیان با مشکل روبرو شده‌اند و ما سعی می‌کنیم تا مهر ماه آن را برطرف نماییم.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: با تضمین بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی تا مهر ماه سهمیه سال 93 را جذب و سعی خواهیم کرد سهمیه سال 94 را در نیمه دوم سال به بانک مرکزی ابلاغ نماییم.

مهدیان در ادامه به زلزله سال گذشته ایلام که در همین ایام رخ داده بود اشاره کرد و گفت: در این زلزله 5 هزار واحد به صورت 100 درصدی تخریب و 14 هزار واحد مسکن روستایی خسارت تعمیری داشته‌اند.

وی توضیح داد: اعتبارات واحدهای تعمیری تأمین شده و در فاز اول 3 هزار و 253 واحد تأمین شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن یادآور شد: در فاز دوم سعی خواهیم کرد 2 هزار و 500 واحد را به اتمام برسانیم که هنوز اعتبارات آن از سوی دولت به تصویب نرسیده است.

مهدیان خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد تا 20 مرداد ماه بازسازی 3 هزار و 253 واحد مسکن روستایی را به اتمام برسانیم که این موضوع تماما توسط خود مردم صورت می‌گیرد و از نظر کیفیت کار به صورت اصولی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار