رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان از پیشنهاد پرداخت تسهیلات 120 میلیون تومانی به متقاضیان خبر داد و گفت: متأسفانه بانک مرکزی با پرداخت این تسهیلات به شدت مخالفت کرده است.

کاهش 65 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید برزگر در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه میزان حضور پروانه‌های ساختمانی در سال 93 با کاهش 60 تا 65 درصدی روبرو شده است گفت: این کاهش نشانگر کاهش میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن به خصوص در کلانشهرها از جمله تهران است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه بخش اقتصادی دولت به حوزه مسکن و انبوه‌سازان توجه چندانی ندارد این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی از واگذاری و پرداخت تسهیلات مستقیما به حوزه دولت تأکید داشته است.

برزگر تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای مسکن روستایی در کشور از توجه ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع نقش بسیار موثری در کاهش میزان مهاجرت روستاییان به شهرها دارد.

رئیس کانون انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه انبوه‌سازان پیشنهادات بسیار موثری در حوزه دولت از جمله واگذاری تسهیلات 50میلیون تومانی به انبوه‌سازان داشته است گفت: متأسفانه این موضوع با وجود اینکه یک منبع درآمدی بسیار موثر در کشور محسوب می‌شود با آن از سوی حوزه اقتصادی مخالفت شده است.

رئیس کانون انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه واگذاری تسهیلات مستقیما به خریداران به نوعی دلالی در کشور محسوب می‌شود گفت: باید تسهیلات را مستقیما به تولیدکنندگان واگذار نماییم تا بتوان این حوزه را رونق بخشید.

وی یادآور شد: در حال حاضر بانک مرکزی به دلیل کمبود اعتبارات و درآمدها با واگذاری تسهیلات مستقیما با تولیدکنندگان مخالفت کرده است.

رئیس کانون انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه ما به دولت پیشنهاد پرداخت تسهیلات 120 میلیون تومانی به متقاضیان داده‌ایم گفت: متأسفانه دولت به بهانه اینکه این موضوع به نوعی لیزینگ مسکن محسوب می‌شود با آن مخالفت کرده است و با پرداخت این تسهیلات از سوی انبوه‌سازان به نوعی فروش اقساطی واحدهای مسکونی به متقاضیان می‌شود.

برزگر در خصوص واحدهای نیمه کاره مسکن گفت: در صورتی که واحدهای نیمه کاره تکمیل نشود مشکل بسیار عظیمی در حوزه مسکن ایجاد می‌شود که ما به دولت اعلام آمادگی کامل برای تکمیل آن کرده‌ایم.

وی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با بافت‌های فرسوده نیز گفت: ما آمادگی شروع این تفاهم‌نامه را داریم که در حال حاضر در یک قدمی آن هستیم ولی هنوز شرکت عمران و بهسازی ایران آمادگی خود را در این حوزه برای پرداخت تسهیلات اعلام نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار