فرمانده انتظامی استان کرمان از اجرای طرح ساماندهی اتباع بیگانه با تغییرات و اصلاحات جدیدی با اولویت و پایلوت کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سردار حسین در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از 4 دهه است که شاهد حضور اتباع بیگانه در کشور و استان هستیم و این مسائل زیادی چون ازدواج ، تحصیل فرزندان آنها و ... را به دنبال داشته است.

سردار چناریان با اعلام اینکه تاکنون در زمینه ی ساماندهی اتباع بیگانه، دو جلسه در سطح ملی برگزار شده که بانی آن استان کرمان بوده است ، افزود: بر این اساس، مقرر شد، طرح ساماندهی اتباع بیگانه با تغییرات و اصلاحات جدیدی به زودی، با اولویت و پایلوت کرمان، اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح به موضوعاتی شامل همسران ایرانی اتباع بیگانه ، فرزندان ، تحصیلات آنها و ... اندیشیده شده است.

سردار چناریان به تدبیر بسیار هوشمندانه ی مقام معظم رهبری در بحث تحصیل فرزندان اتباع بیگانه اشاره و خاطرنشان کرد: محرومیت اتباع بیگانه از تحصیل، اشکالات و آسیب های زیادی به دنبال داشت که با این تدبیر هوشمندانه ی مقام معظم رهبری، هم اکنون با تحصیل آنها ، علاوه بر بالا رفتن سطح علمشان ، یک وابستگی به فرهنگ ما پیدا می کنند و ارتباطاتی ایجاد می شود که این به نفع امنیت ملی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، دغدغه و نگرانی فعلی مردم را اعتیاد شنیداری و اعتیاد دیجیتالی عنوان کرد و افزود: تاکنون مردم نگران وضعیت واقعی (چیزی که می بینیم) بودند ، این در حالیست که امروز یک موضوع جدید نگرانی مردم را در پی داشته و آن فضای جدید مجازی و سایبری است که در این عرصه، قدرتمند هم عمل کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تأکید بر اینکه، هم اکنون پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه فضای مجازی اهمیت بیشتری نسبت به فضای واقعی جامعه دارد، خاطرنشان کرد: این مسئله جدای از اعتیاد اینترنتی است، موضوع جدیدیست که بر روان افراد تأثیر بسیار زیادی دارد.

سردار چناریان ایجاد افسردگی در افراد را یکی از معایب این اعتیاد، ذکر و تصریح کرد: حجم گسترده افزایش بیماری های روحی و روانی، بیش از اعتیاد، جامعه را نگران می کند.

وی از اصحاب رسانه خواست: با آسیب شناسی، اطلاع رسانی و آگاه سازی های جمعی در حوزه کاهش آسیب های فضای مجازی، همانند گذشته مؤثر باشند.

سردار چناریان ابراز امیدواری کرد: با تلاش های انجام شده از سوی رسانه ها، روز به روز، به سلامت ، امنیت و آرامش جامعه افزوده شود.

وی بیداری، جهاد و بسیج عمومی در حوزه آگاه سازی، آموزش و برنامه سازی را از رسالت های تلاشگران عرصه رسانه عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه آگاه سازی، کارهای خوبی در بخش رسانه ها صورت گرفته، اما بسیاری از پدیده های ایجاد شده به دلیل عدم آگاهی رخ می دهد که بهترین راه پیشگیری، رفتن به سمت برنامه سازیست.

سردار چناریان از رسانه ی ملی خواست: با ارائه ی برنامه های اثرگذار به مخاطبان، آگاهی و اطلاع رسانی عمومی را در جامعه افزایش دهد.

وی افزود: رسانه ی ملی باید در کنار رسالت آگاه سازی، به سمت ساخت برنامه های بیشتر در حوزه دیداری و شنیداری رجوع کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.