فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: رایانه موجب بروز پدیده اعتیاد مدرن و افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عبدالعلی روانبخش اظهار داشت: استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت سبب وابستگی شدید روانی و فکری کاربر می‌شود و در همین راستا رایانه موجب بروز پدیده اعتیاد مدرن و افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی افزود: بعضی از کاربران به یک فضای غیرواقعی پناه برده و در آن زندگی می‌کنند و در این میان سودجویان نیز از طریق اینترنت به راحتی کالاهایشان را تبلیغ می‌کنند، خبرهای دروغین و پیام‌های مورد نظرشان را برای جوامع می‌فرستند، ابهت فرهنگی و دینی خانواده‌ها را می‌شکنند و زمینه‌های آشفتگی هویت را برای نوجوانان فراهم می‌کنند.

روانبخش با بیان اینکه خلأهای احساسی و عاطفی بین نوجوان و خانواده و مدرسه باید پر شود، تصریح کرد: چنانچه به نیازهای عاطفی یک دانش‌آموز توجه شود به افزایش اعتماد به نفس او کمک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانی که از یک اعتماد به نفس و شناخت واقعی نسبت به محیط پیرامون خود برخوردار باشد به هیجانات و لذت‌های زودگذر دل خوش نمی‌کند و حتی درصدد یک بار امتحان کردن هم بر نمی‌آید، زیرا می‌داند هیجان و تجربه نخست بسیار خطرناک است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: استعمال دخانیات هرگز نشانه بزرگی یا شخصیت نیست و با «نه» گفتن به تعارف دیگران هرگز در دام اعتیاد گرفتار نخواهیم شد.

وی افزود: بسیاری از جوان‌ها انجام برخی از کارها را جزو ویژگی دوران مجردی می‌دانند، اما غافل از اینکه پاک بودن در دوران تاهل مستلزم پاک بودن دوران تجرد است و یک تجربه غلط در دوران مجردی می‌تواند زندگی آینده آنها را با مشکلات زیادی مواجه کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: رایانه ، اعتیاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.