نخستين نشست کارگروه تخصصي مخاطرات زيست محيطي گيلان صبح امروز با موضوع بررسي تغييرات شرايط جوي و پديده ي ريزگردها در رشت برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در اين نشست گزارشي در خصوص روند و نحوه ي تغييرات اقليمي در سال هاي اخير و بروز پديده ي ريزگرد ها در گيلان ارايه و بر لزوم اجراي طرح هاي مطالعاتي براي پيشگيري از بروزاين معضل زيستي محيطي تاکيد شد.
 
رييس اداره ي نظارت و پايش اداره کل حفاظت محيط زيست گيلان منشاء ريزگردهاي استان هاي شمالي را مناطق غرب، جنوب غرب و شمال شرق ايران دانست و افزود : در سال هاي اخير گيلان از ريزگردهاي حوزه ي شرقي درياي خزر و آسياي مرکزي نيز متاثر بوده که ريشه ي آن را مي توان در خشکسالي جستجو کرد.

احسان شکري بروز هرگونه مخاطره ي زيست محيطي را ناشي از رفتاربد انسان با طبيعت عنوان کرد و افزود : تخريب منابع طبيعي ، هدررفت منابع آبي ، آلايندگي هاي هوا و زمين وهمچنين گرمايش زمين از عوامل مهمي هستند که به همراه خشکسالي بروقوع روزافزون پديده ي ريزگردها متاثر است.

وي اضافه کرد: قرار است کارگروه ي در گيلان راهکارهاي علمي مقابله با آسيب هاي ناشي از ريزگردها را بررسي و در قالب طرحي به مسئولان دولتي ارايه کند.   

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.