پادشاهی عربستان با دنباله‌روی از ایالات متحده آمریکا مسئول کشته شدن 200 هزار شهروند سوریه و خسارت 600 میلیارد دلاری به این کشور بوده و اتهامات "عادل الجبیر" به جمهوری اسلامی ایران مردود است.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از فوت "ملک عبدالله" و روی کار آمدن "ملک سلمان" افکار عمومی منتظر چرخش در رفتار پادشاهی عربستان در پرونده سوریه بودند که نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه حمایت از تروریست‌های تکفیری توسط عربستان با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده است.

 
با روی کارآمدن "ملک سلمان" برخی از وزرا تغییر کردند که یکی از آن‌ها تغییر وزیر خارجه عربستان سعودی (انتصاب "عادل الجبیر" به سمت وزارت امور خارجه عربستان و برکناری "سعود الفیصل" از این سمت) بود.

 

*** حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان از گروه‌های تروریستی در سوریه
 
این تغییر تاکتیکی نه تنها اوضاع را تغییر داد، بلکه حمایت از شورشیان در سوریه شدت گرفت و گروه‌های تروریستی از جمله "جبهةالنصره"، "احرار الشام"، "داعش"، "ارتش سوریه" و ... منتظرکمک‌های مالی و تسلیحاتی عربستان بودند تا به کشتار و تخریب زیرساخت‌ها در این کشور ادامه دهند.


 
مسئول




در این میان با توصیف وضعیت مذکور "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان طی اظهاراتی ایران را به دست داشتن در کشتار مردم سوریه و دخالت در این کشور متهم کرد که قابل تامل به نظر می‌رسد.

 


*** سوریه 600 میلیارد دلار خسارت دیده است
 
در پاسخ به وزیر سعودی می‌توان به این نکته اشاره کرد که با کمک‌های مالی و تسلیحاتی کشور متبوع وزیر خارجه پادشاهی عربستان به تروریست‌های 72 ملت در سوریه ویرانی‌های انبوهی در سوریه به جای مانده است که کارشناسان سازمان ملل خسارت‌های ویرانی‌های زیرساختی را در این پروسه قریب به "600 میلیارد دلار" برآورد می‌کند.



مسئول


 

مسئول

مسئول



*** اکثر زیرساخت‌های حیاتی سوریه در طول جنگ ویران شد
 
از سال 2011 تاکنون اکثر زیرساخت‌های حیاتی در سوریه ویران شده و نیروگاه‌های برق، تاسیسات زیرساختی مهندسی، سیستم آب آشامیدنی، خانه‌ها و ... خسارات انبوهی را متحمل شده‌اند.
 

علاوه بر این، با اقدام نسنجیده عربستان در کمک به تروریست‌های تکفیری در سوریه، میلیون‌ها نفر خانه و کاشانه خود را ترک کردند و بیش از 200 هزار نفر کشته شده‌اند که در بخش بخش این اتفاقات پادشاهی عربستان مقصر است.

 


** عربستان تلاش می‌کند تا محور مقاومت را از بین ببرد

حال باید این سوال را از وزیر خارجه عربستان پرسید که مسئول جنگ جهانی مینیاتوری، ویرانی‌های انبوه و کشتار 200 هزار نفری، خسارت 600 میلیارد دلاری و جنگ جهانی مینیاتوری در سوریه کیست؟ آیا عربستان به تروریست‌های تکفیری پول و سلاح می‌دهد یا ایران؟ افکار و ایدئولوژی تکفیری‌ها به عربستان نزدیک‌تر است یا ایران و این از مهمترین سوالاتی است که وزیر خارجه عربستان در پاسخ به آن با مشکل مواجه خواهد بود. عربستان تلاش می‌کند تا محور مقاومت را از بین ببرد که این تاکتیک همراستا با مشی رژیم صهیونیستی است.


مسئول

مسئول


 
پادشاهی عربستان با دنباله‌روی از ایالات متحده آمریکا مسئول کشته شدن 200 هزار شهروند سوریه و خسارت 600 میلیارد دلاری به این کشور بوده و اتهامات "عادل الجبیر" به جمهوری اسلامی ایران مردود است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
تف به روی کثیف شاهان سعودی
Iran (Islamic Republic of)
ایلیار پاشا
۲۰:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
نظر بی بی سی فارسی در مورد قدر نمای عربستان سعودی=عاقبت حمایت عربستان از افراط گرایان در منطقه افکار داخل عربستان را به افراط گرای میکشاند و بهران داخلی خود ساخته شروع میشود که نتیجه ماجرا جوی خطرناک ال سعود در منطقه است-پس مرگ بر ال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
الامارات العربیه
۱۷:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
لعنت الله العجمعین فی السعودیه الی الیهودیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
لعنت خدابر السقوط یهودی زاده
-
جواد
۱۲:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
لعنت خدا بر آل سعود یهود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
خدا لعنت کنه آل سعود را.
آخرین اخبار