مسئول کمیته های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان گفت: حکومت "علی عبدالله صالح" به دنبال صدور حکم اعدام من بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "صادق الشرفی" از رهبران انصارالله یکی از فعالان انقلابی یمن است که نقش مهمی در پیروزی‌های انقلاب این کشور داشته است.

در ذیل گفتگویی صمیمی درباره مسائل مختلف با مسئول کمیته‌های مردمی مواجه با تجاوز نظامی عربستان داریم.


باشگاه خبرنگاران: خود را معرفی کنید.

- من "صادق عبدالرحمن احمد شرفی" از استان "حجه" هستم و 31 سال سن دارم.


باشگاه خبرنگاران: نقش شما در انقلاب یمن چه بود؟

من از فعالان سیاسی انقلاب یمن هستم و در دوران "علی عبدالله صالح" زندانی بودم. من دوبار بازداشت و زندانی شدم و در بار اول به مدت بیش از دو ماه در سال 2003 بازداشت بودم که علت آن حمایت از جوامع مردم نهاد در دانشگاه‌ها بود که افکار اسلامی را گسترش می‌داد و حاکمیت با این موضوع مخالفت داشت. و بار دوم در زمان جنگ صعده.


حکومت علی عبدالله صالح به دنبال اعدام من بود/دوبار به ایران سفر کردم



باشگاه خبرنگاران: چند بار در مجموع بازداشت شدید؟

من در مجموع 2 بار بازداشت شدم که بار اول در سال 2003 و بار دوم در سال 2009 و در زمان شروع جنگ "صعده" بود و زمانی که جنگ شروع شد اسم من در لیست افراد امنیتی بود که باید از سوی حاکمیت بازداشت می‌شدم که این موضوع باعث شد 5 سال از خانه و کاشانه خودم آواره شوم.

حکومت علی عبدالله صالح به دنبال اعدام من بود/دوبار به ایران سفر کردم



باشگاه خبرنگاران: چه زمانی دوباره فعالیت سیاسی خود را از سر گرفتید و به پایتخت بازگشتید؟

من در سال 2007 "به صنعا" بازگشتم و فعالیت‌های سیاسی خود را از سر گرفتم که از جمله آن‌ها مخالفت با جنگ "صعده"، ایجاد سازمان‌های مردم نهاد از جمله "سازمان حقوق آزادگان" و "جنبش جوانان" و شرکت در شورای ملی جوانان و مطرح کردن ایده ‌هایم در حوزه‌های توسعه دموکراسی در یمن بود.



باشگاه خبرنگاران: در طول این مدت عهده دار چه سمت‌هایی بودید؟

من در طول این مدت به عنوان یک فعال سیاسی ایفای نقش کردم و عضو "انصارالله" (یکی از رهبران انصارالله) هستم و در گذشته معاون سابق استاندار "حجه" بودم و همچنین ریاست جنبش‌های مردم نهاد را برعهده داشتم . من توانستم با گروه‌های دیگر یمنی تعامل کنم تا بتوانیم جنبش‌های آزادی بخش را ایجاد کنیم و در سال 2014 پروژه فعال کردن انقلاب یمن را با همکاری جنبش‌های مختلف مردم نهاد کلید زدیم و توانستیم اولین جنبش و خیزش علیه دولت بخاطر برداشتن یارانه‌ها را در سال 2014 کلید بزنیم و مردم متوجه شدند که حکومت شکننده و سرسپرده استکبار است.


حکومت علی عبدالله صالح به دنبال اعدام من بود/دوبار به ایران سفر کردم



باشگاه خبرنگاران: فعالیت شما در استان حجه به چه شکل بود؟

من پس از خیزش 21 سپتامبر در معاونت استانداری حجه مشغول بکار بودم و در این پست به مدت 4 ماه فعالیت کردم و پس از آن به ایران آمدم و با توجه به جنگی که رخ داد نتوانستم به یمن بازگردم اما ما یک جبهه گسترده در داخل و خارج یمن برای مقابله با عربستان ایجاد کردیم.


باشگاه خبرنگاران: چند بار به ایران آمدید؟

من دو بار به ایران آمدم و پس از جنگ ششم که "علی عبدالله صالح" تلاش می‌کرد تا تفکر دخالت ایران در یمن را باب کند من با سه نفر دیگر به جرم جاسوسی و همکاری با ایران دستگیر شدیم و حکومت به دنبال اعدام کردن من بود که نتوانست و پس از آن من برای معالجه به ایران آمدم که باعث شد بیش از پیش با ایران آشنا شوم و این کشور را بشناسم. آل سعود تلاش می‌کند تا به برخی قبایل یمنی کمک کند تا شرایط یمن را متشنج کند که در این پروسه موفق نبوده است.

حکومت علی عبدالله صالح به دنبال اعدام من بود/دوبار به ایران سفر کردم



باشگاه خبرنگاران: از وقت مصاحبه‌ای که اختصاص دادید متشکریم.

- من هم سپاسگزارم از شما

گفت و گو از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۱:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
یک سال از من کوچیکتری؟! ماشالله به خودم خیلی جوون موندم!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۴۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
زنده باد یمن و حوثی‌های یمنی ایران باید کمک بیشتری به اونا بکنم مخصوصا سلاح اونا الان به شدت به موشک های زمین به هوا نیاز دارند تا بتونن جنگنده های سعودی رو سرنگون کنن
آخرین اخبار