اصلاح ژنتیک محصولات کشاورزی در اسکاتلند ممنوع می‌شود

وزیر امور روستایی اسکاتلند اعلام کرد به زودی اصلاح ژنتیک محصولات کشاورزی در این کشور ممنوع می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ "ریچارد لوکهد،" وزیر امور روستایی اسکاتلند، نسبت به افزایش تمایل کشاورزان این کشور در اصلاح ژنتیک محصولات غذایی ابراز نگرانی کرد و از ممنوع شدن این کار در آینده نزدیک خبر داد.

"لوکهد" هشدار داد: این یک قمار بزرگ است. نباید با اصلاح ژنتیکی آینده محصولات کشاورزی کشور را به خطر اندازیم. صنعت کشاورزی برای ما سالانه 14 میلیارد پوند درآمدزایی نمی‌کند و نباید اصالت گیاهان نباتی و غلات اسکاتلند را برای رسیدن به سود بیشتر در کوتاه مدت در معرض تهدید قرار دهیم.

البته کشاورزان اسکاتلندی چندان با این نظر موافق نیستند و از طرح پربار کردن زمین‌های زراعی خود حمایت می کنند. 

"لوکهد" در ادامه افزود: اسکاتلند در سراسر جهان به داشتن طبیعت بکر و زیبا مشهور است. ممنوعیت تولید محصولات اصلاح ژنتیک شده، به حفظ این منابع پاک و اصیل کمک می کند. به ویژه آنکه هیچ سندی مبنی بر پرطرفدار بودن محصولات اصلاح شده ژنتیکی اسکاتلند وجود ندارد. مشتریان از ما نخواسته‌اند اصلاحات ژنتیکی بر محصولات کشاورزی ایجاد کنیم، آنها خواستار خرید مواد غذایی ارگانیک هستند. رعایت این موضوع از سوی کشاورزان می‌تواند نتایج مثبت فراوانی برای انسانها، حیوانات، گیاهان و محیط زیست به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار