درصد بالایی از مشکلات عضلانی ناشی از به هم ریختن تنظیم آب و الکترولیت‌های بدن است.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: وقتی قسمتی از بدن دچار گرفتگی می‌شود، در آن صورت مهمترین اقدام برطرف کردن عارضه به خصوص رفع آن با توجه به علت بروز گرفتگی عضلانی است.

وی با بیان اینکه عضلات اطراف ستون مهره‌ها و عضلات گردن بیشتر دچار گرفتگی می‌شوند، اظهار داشت: در صورت گرفتگی عضلات در هر قسمتی از بدن، عضله نسبت به لمس دردناک و حساس می‌شود و لذا فرد دیگر نمی‌تواند به درستی و مانند قبل خود را حرکت دهد.

درستکار گفت: وقتی فردی به میزان کافی مایعات به ویژه آب به میزان کافی مصرف نکند، دچار مشکل در عضله خود شده که یکی از مهمترین این مشکلات، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی است.

وی با اشاره به برهم خوردن تعادل آب و الکترولیت‌های بدن و تاثیر آن بر روی عضلات و مفاصل، تاکید کرد: درصد بالایی از مشکلات عضلانی ناشی از به هم ریختن تنظیم آب و الکترولیت‌های بدن بوده و در واقع این عدم تعادل نقش عمده‌ای در گرفتگی عضلات بدن بسیاری از افراد دارد.

درستکار یاد‌آورد شد: به هم ریختن تنظیم آب و الکترولیت‌ها معمولا پس از انجام حرکات ورزشی سنگین و طولانی‌مدت، موجب بروز گرفتگی‌های عضلانی می‌شود.

وی افزود: در صورتیکه پس از ورزش‌های طولانی مدت و سنگین عضلات بدن دچار گرفتگی شد، در آن صورت باید مایعات مفید را بیشتر مصرف کرد که هیچ مایعی مانند آب اثربخشی لازم و کافی را نخواهد داشت.

درستکار خاطرنشان کرد: ماساژ ناحیه‌ای که دچار گرفتگی شده و همچنین استفاده از کمپرس آب سرد و گذاشتن یخ نیز می‌تواند در برطرف شدن یا کاهش شدت گرفتگی عضلات بدن بسیار موثر باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: تعادل ، آب ، الکترولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار