نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تصمیم سناتور شومر برای مخالفت با توافق هسته ای ایران ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی هیل وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی به نقل از مایک هاکبی، فرماندار سابق آرکانزاس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: "خدا را شکر که چاک شومر با توافق ایران مخالفت کرده است."
مارک هنش نویسنده ی این گزارش در ادامه نوشت: " مایک هاکبی فرماندار سابق ایالت آرکانزاس روز شنبه گفت که تحت تاثیر تصمیم سناتور چاک شومر، سناتور دموکرات ایالت نیویورک در رد توافق هسته ای رئیس جمهور آمریکا با ایران قرار گرفته است.
مایک هاکبی که نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز هست از سناتور چاک شومر به علت اتخاذ تصمیم دشوار، با وجود موشکافی شدید سایر دموکرات ها، تقدیر کرد.
مایک هاکبی در یک اجتماع در آتلانتا گفت: "خدا را شکر که یک دموکرات آمده و گفته است که با توافق ایران مخالفت می کند. وی استدلال کرد که رهبری ایران در این توافقنامه تاریخی در ازای کاری که دولت اوباما کرده است اقدام کمتری انجام می دهند."
مایک هاکبی مدعی شد: "ما احمق فرض شدیم. روابط ما با ایران به گونه ای است که ما درحال اعتماد کردن به کسی هستیم که ارزش اعتماد کردن ندارد."
مایک هاکبی در ادامه ی ادعاهای خود افزود: "من مطمئن هستم که این توافقنامه، توافقنامه ای نیست که آمریکا باید آن را امضا کند."
نویسنده این گزارش افزود: اوباما توافقنامه خود با ایران را به عنوان بهترین روش برای اجتناب از مناقشه نظامی بر سر تلاش جمهوری اسلامی برای دستیابی به تسلیحات هسته ای، نشان می دهد. توافقنامه اوباما باعث خواهد شد که تحریم های اقتصادی علیه ایران در ازای محدودیت های بیشتر بر توانایی های انرژی اتمی ایران، تخفیف یابند.
مایک هاکبی دولت باراک اوباما را متهم کرد که گزینه پیش روی جامعه بین المللی و چگونگی تعامل با تهران را تحریف 
می کند.
مایک هاکبی سخنرانی های باراک اوباما را با داد زدن فروشندگان برای فروش اجناس شان تشبیه کرد و گفت آنچه که اوباما درباره توافق هسته ای می گوید استدلال های مضحک پهلوان پنبه است!
وی افزود: " ما روابطی را نداریم که زمانی آنها را داشتیم. حتی با کانادا هم آن رابطه را نداریم.در دوره ریاست جمهوری این رئیس جمهور ، ما فقط اعتماد و بدنامی داریم."
فرماندار سابق آرکانزاس همچنین از ارتش قویتر به عنوان بازدارنده ای دربرابر کشورهای متخاصمی مثل ایران نام برد.
مایک هاکبی تصریح کرد: "بیایید اطمینان حاصل کنیم تا دنیا بداند که هیچ کس قصد ندارد آمریکا را شکست دهد. قلدر مدرسه هرگز کسی را که بتواند از عهده امور خود برآید اذیت نمی کند."
نویسنده این گزارش می افزاید: سناتور چاک شومر روز پنج شنبه اعلام کرده بود که قصد دارد با توافقنامه باراک اوباما با ایران مخالفت کند.
حرکت این سناتور آمریکایی باعث صدمه زدن به تلاش باراک اوباما برای کسب موافقت کنگره با توافق هسته ای است چون به احتمال زیاد سناتور شومر رئیس آینده دموکرات های سنا خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار