سناتور جمهوریخواه آمریکا به مخالفت خود با توافقنامه هسته‌ای ایران ادامه داد و گفت: این توافقنامه در طول زمان زمینه‌ساز «صنعتی شدن» برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

کورکر: توافق با ایران منجر به صنعتی شدن برنامه هسته‌ای این کشور می‌شود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، سناتور "باب کورکر،" رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: موافقتنامه‌ای که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با ایران به آن دست یافته است به این کشور امکان خواهد داد در طول زمان برنامه هسته‌ای خود را «صنعتی» کند.

وی ادامه داد؛ لغو تحریم ها علیه ایران که باعث می شود این کشور به منابع بکر دسترسی پیدا کند تنها مقامات ایران را تشویق به اقدام علیه آمریکا و اسرائیل خواهد کرد.

براساس این موافقتنامه که ماه گذشته بین ایران و قدرت‌های غربی (آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان) امضا شد، برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم ها علیه این کشور با محدودیت هایی روبرو خواهد شد. کاهش تحریم ها علیه ایران باعث آزاد شدن دارایی های مسدود شده این کشور می شود و میلیاردها دلار عاید تهران خواهد شد.

کورکر مدعی شد؛ ما در ارزیابی این موافقتنامه باید ویژگی و ماهیت نظام ایران را نیز در نظر بگیریم. این همان نظامی است که امروز هم از حامیان اصلی تروریسم در جهان است. این موافقتنامه باعث خواهد شد ایران از یک کشور ضعیف به کشوری قوی به لحاظ اقتصادی تبدیل شود بدون اینکه مجبور به تغییر رفتار شیطنت آمیز و مخرب خود باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۰:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
مثل اینکه شما آمریکاییها ی جنایتکار زبون آدمیزاد حالتون نميشه. ...آخه شماها که هیچ غلطی نمیتونید بکنید .به قول سردار سلیمانی بزودی جام زهر خود رابرسر آمریکا واسراییل کودک کش خالی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۹:۴۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری صدمه نمی زند
آخرین اخبار