منطقه خاورمیانه در آستانه تجربه مسابقه موشکی دوران جنگ سرد در تقابل با توافق هسته‌ای ایران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک نیوز، «هارون اشتاین،» محقق دانشگاه «کینگز» لندن، درباره خطر بروز مسابقه جدید موشکی در منطقه خاورمیانه هشدار داد. وی پیش‌بینی کرد مسابقه موشکی خاورمیانه  مانند رقابت موشکی آمریکا و روسیه در دوران جنگ سرد خواهد بود.  

اشتاین اظهار داشت هنوز جوهر توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خشک نشده بود که «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، از افزایش کمک‌های نظامی به کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق تقویت سامانه‌های دفاع موشکی این کشورها  و فروش بیشتر تسلیحات به آن‌ها خبر داد.

 «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، نیزهفته گذشته، با هدف اطمینان بخشیدن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس درباره توافق هسته‌ای و تعهد واشینگتن به تقویت سیستم دفاعی این کشورها، به خاورمیانه سفر کرد. 

 اشتاین با ادعای اینکه ایران بیشترین ذخایر موشک‌های بالستیک را در اختیار دارد، هشدار داد همکاری نظامی آمریکا با رژیم صهیونیستی و کشورهای قطر، امارات، عربستان و خرید موشک‌های بالستیک بوسیله این کشورها از چین، فرانسه و انگلیس با ادعای مقابله با تهدیدات موشکی تهران، باعث بوجود آمدن رقابت موشکی در منطقه خاورمیانه خواهد شد.  


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار