رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: حوادث عراق، سوریه و یمن نشان داد هنوز تهدید شیمیایی وجود دارد از همین رو در زمینه پدافند شیمیایی توانستیم آسیب شناسی دقیقی داشته باشیم.

حوادث عراق، سوریه و یمن ضرورت توجه به پدافند شیمیایی را نشان دادبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم افتتاح فاز 5 و 6 اورژانس تخصصی پدافند شیمیایی بیمارستان بقیه‌ الله تهران با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی پدافند غیر عامل در سطح کلان کشور عنوان داشت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل از سوی مقام معظم رهبری کمیته‌ای متشکل از اعضای نیروهای مسلح و دولت تشکیل شد که در آن مصوب گردید شش قرار گاه تخصصی در حوزه‌های پدافند غیر عامل از جمله قرارگاه پدافند سایبری، پدافند پرتوی، پدافند زیستی و پدافند شیمیایی تشکیل شد.

وی با اشاره به ماموریت‌های تخصصی پدافند شیمیایی افزود: این قرارگاه که وظیفه کنترل حوادث و حملات شیمیایی را دارد با تدوین سند راهبردی تلاش کرد تا یک اجماع از نخبگان کشور را به منظور تعیین راهبرد 5 تا 10 ساله را تدوین کند که خوشبختانه در این زمینه موفق به تصویب این سند راهبردی شدیم.

سردار جلالی ادامه داد: در حوزه پدافند شیمیایی تلاش کردیم یک نگاه جامع و هم سو داشته باشیم و در این راه مهم‌ترین حوزه‌ها را بر روی مدیریت و فرماندهی رصد و پایش، تشخیص و  هشدار، فرهنگ سازی و تحقیق و توسعه و صنعت قرار دادیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به حوادث دلخراش منطقه در حوزه تهدیدات شیمیایی بیان داشت: حوادث عراق، سوریه و یمن و حملات شیمیایی انجام گرفته در آنها نشان  داد تهدید شیمیایی هنوز وجود دارد.

وی به اقدامات صورت گرفته در  زمینه آسیب‌شناسی شیمیایی کشور اشاره کرد و گفت: بر همین اساس با برگزاری چندین رزمایش محلی و منطقه‌ای در استانهایی از جمله اصفهان و فارس که قطب‌های صنعت شیمیایی کشور به حساب  می‌آیند به نقاط آسیب پذیر کشور در این زمینه پی ببریم.

سرتیپ جلالی همیچنین با اشاره به اهمیت برنامه‌های درمانی و پزشکی  در زمینه مقابله با آسیب‌های شیمیایی خاطر نشان کرد: در زمینه درمان نگاهمان وجود یک مرکز جامع بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و بیمارستان تخصصی آن به عنوان قطب درمانی سند راهبردی پدافند شیمیایی انتخاب گردید.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش‌های صورت  گرفته در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در زمینه درمان آسیب‌های شیمیایی تصریح کرد: ما یک کشور در حال توسعه یا در نگاهی دیگر توسعه یافته در زمینه صنایع شیمیایی هستیم لذا ضرورت دارد تا ضمن تدوین یک برنامه جامع تخصصی در حوزه درمان شیمیایی تمام استانهایی که در انها صنایع مرتبط با این حوزه وجود دارد به مراکز درمانی تروما این حوزه تجهیز شود.

کسب رتبه اول طی ده سال در زمینه درمان "ان بی سی" تخصصی در دنیا


دکتر اصلانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه پاسداران در مراسم افتتاح اورژانس "ان بی سی" بیماستان بقیه الله تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه گفت: طی ده سال گذشته موفق شدیم 65 هزار متر مربع فضای درمانی را تکمیل کنیم و 45 هزار متر مربع دیگر را هم در دست ساخت داریم.

وی در همین زمینه افزود: هم اکنون بیش از 50 هزار متر مربع فضای درمانی بازسازی شده است.

دکتر اصلانی همچنین به اقدامات درمانی صورت گرفته در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و مراکز تابعه آن اشاره کرد  و عنوان داشت: در زمینه درمانی اقدامات این مجموعه رشد چشمگیری داشته به طوری که تعداد اعمال جراحی سالیانه از 23 هزار به حدود 40 هزار رسیده که این اقدامات در مجموعه سه مرکز درمانی وابسته به این دانشگاه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله همچنین از افزایش ظرفیت بستری در مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: در همین زمینه از سی هزار ظرفیت بستری به حدود 53 هزار بیمار متقاضی بستری در مراکز درمانی مان در طول سال رسیده‌ایم همچنین تعداد ویزیت‌های درمانگاهی از 250 هزار در سال به بالای یک میلیون ویزیت رسیده که نشان دهنده رشد چشمگیر در این زمینه است.

وی این اقدامات را نشان دهنده رشد کیفی در زمینه خدمات درمانی در دانشگاه بقیه الله دانست و خاطر نشان کرد: اگر چه این اقدامات صورت گرفته به تنهایی به معنای کیفیت مطلق نیست اما رشد کمی در این حوزه را می‌توان نشانه افزایش کیفیت در خدمات درمانی دانست.

وی به افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه از 700 به 1400 نفر اشاره کرد و بیان داشت: این تعداد دانشجو به همراه اقدامات صورت گرفت اشاره شده موجب شد که طی 8 سال دانشگاه بقیه الله رتبه برتر را در جشنواره رازی به خود اختصاص دهد و همچنین در مورد اخیر موجب انتخاب این دانشگاه از سوی مراکز بین‌المللی به عنوان 8 دانشگاه برتر علمی جهان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله همچنین از برتری بخش "ان بی سی" و تروما تخصصی این دانشگاه طی ده سال گذشته در سطح دنیا در زمینه طب نظامی خبر داد.

دکتر اصلانی در پایان توجه به معنویت و جنبه‌های فرامادی را اساس در کار پزشکی دانست و خاطر نشان کرد: تمام اقدامات صورت گرفته در صورتی که با نیت خالص و الهی نباشد ارزشی ندارد و توجه به معنویت اساس این گونه اقدامات است امام راحل عظیم الشان به ما یاد داد که آرمان داشته باشیم و  به سمت آرمان حرکت کنیم و خسته نشویم ساخت مرکز اورژانس  "ان بی سی" تخصصی در حوزه آسیب‌های شیمیایی هم نشان دهنده همین عظم و اراده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق ، یمن ، سردار جلالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار