سفر شهدای غواص به استان کرمان ازساعتی دیگر از شهرستان انار آغاز می شود و شهدای گمنام و شناسایی شده از امروز تا 20 مرداد میهمان شهرها و روستاها این استان پهناور هستند.

شهید گمنام به دیار کریمان خوش آمدی/ تعداد شهدای کرمان 20شهید شناسایی شده وگمنام استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سفر شهدای غواص در حالی به استان کرمان آغاز می شود که صف به صف دلهای عاشق بی قرار بارش اشک است و دستها آماده پذیرش دست بسته های کربلای ایران هستند.

برادر گمنامم بر دوش کدام فرشته به دعای مادرت پاسخ می دهی که بعد از گذشت سالها هنوز چشمش به راه آمدنت است،با کدام واژه محبت به شهر دلهایمان میهمان می شوی تا بخوانیمت؟

سالها گذشته و هنوز گمنام از پی گمنام می آیید و عطر حضورتان شهرهایمان را بارانی می کند ومردم این شهر چه دلتنگ آمدنتان؟ شهر نیزمنتظر فرودتان بر چشمان خسته اش.

امروز آن 20 یار غواص به کرمان می آیند، کرمان چند سالی است که آرامگاه شهدای گمنام زیادی شده است و شکر خدا روزی ما از این سفره با برکت بسی رسیده وباز می رسد.

اینک در آستان شمالی این استان پهناور و در مرز ورودی از شهرستان انار میزبان 20شهید غواص هستیم هرچند قرار بود در ابتدای امر 21شهید در کرمان استقبال و تشییع شود اما به گفته مهدی ابوالحسنی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به دلیل شکی که در شناسایی یکی از شهدای گمنام به وجود آمده استان کرمان میزبان 20شهید خواهد بود.

میزبانی چه سخت است اما برای مردم کرمان که تاریخ گواه میهمان نوازی شان است کمی سخت تر چرا که همیشه در میزبانی از شهدا با همه مهربانی و در صحنه بودنشان باز راضی نبوده اند و دلشان می خواهد هر کدام قایقی شوند برای فرود آمدن یک شهید بردریای دلهایشان .

امروز 20شهید غواص در حالی به استان کرمان وارد می شوند که مردم تمام شهرستانها وحتی روستاهای این استان در انتظار استقبال از شهدا می سوزند، قرار است شهدا تمام شهرها و روستاهای این استان پهن پیکر را وجب به وجب متبرک کنند ، باشد که دعای شهدا که سربلندی کشور و رهرو رهبری بودن مان بود در حق مان اجابت شود.

مردم شهرهای انار و رفسنجان در اقدام خود جوش هیئت های مذهبی و خیابان ها وکوچه ها را آذین بسته و قصد دارند در استقبال از این میهمانان سبکبال وبزرگ منش ، سنگ تمام بگذارند.

شهدا امشب در انار و فردا صبح در شهر رفسنجان خواهند بود و از آنجا به شهرهای سیرجان، زرند ، کرمان وجیرفت و دیگر شهرها می روند تا در نهایت روز 20مرداد همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع) به خاک سپرده شوند.

انتهای پیام /ح

برچسب ها: شهید ، غواص ، گمنام ، تشییع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.