محمدزاده رئیس کمیته اخلاق گفت: اگر قلیان‌کشی بازیکنان ملی‌پوش شاغل در لیگ فوتبال قطر ثابت شود، قطعاً با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

اولتیماتوم به ملی‌پوشانی که قلیان می‌کشند

علی‌اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با آغاز فصل جدید بازی‌ها، ما یک جلسه هم‌اندیشی با تمامی مدیران لیگ برتر گذاشتیم که 25 همین ماه در سالن همایش فدراسیون برگزار خواهد شد.

در آن جلسه، سیاست‌های کلی کمیته اخلاق را بررسی می‌کنیم و می‌خواهیم به راهکارهایی برای کاهش بی‌اخلاقی‌ها برسیم. ما برای مدیران باشگاه‌ها دعوت‌نامه فرستادیم و آن‌ها هم محبت کنند و به این جلسه بیایند. هدف ما این است که با هم تلاش کنیم که فضای فوتبال را سالم کنیم.

** گل‌محمدی برای حرف‌هایش باید مدرک بدهد

رئیس کمیته اخلاق درباره احضار گل‌محمدی به کمیته اخلاق گفت: گل‌محمدی با توجه به این که تخلف انضباطی داشت، از طریق کمیته انضباطی مجازات شد و آن بخش مربوط به کمیته انضباطی بوده اما بی‌اخلاقی و مصاحبه غیرمستند که باعث تشویش اذهان عمومی نسبت به فوتبال می‌شود را حسن‌زاده، پرونده‌اش را به کمیته اخلاق فرستاده است. ما هم در کمیته اخلاق گل‌محمدی را احضار کردیم که در این جا حضور یابد و راجع به مسائلی که بیان کردند، پاسخگو باشند و اگر مدرکی دارند به ما بدهند که ما آن را بررسی و رسیدگی کنیم.

** باخت خود را گردن دیگران نیندازند

وی افزود: صحبت کردن درباره تبانی یک نوع بی‌اخلاقی است که فقط مربوط به گل‌محمدی نمی‌شود. توصیه من به سرمربی‌ها و مدیرعامل‌ها این است که اگر در زمین می‌بازند، باخت خودشان را به گردن دیگران نیندازند ولی اگر واقعاً باخت‌شان به دلیل مسائل حاشیه‌ای خارج از زمین است، مرجع رسیدگی به آن مشخص است.

آن‌ها باید به جای مصاحبه کردن به کمیته اخلاق یا کمیته انضباطی بیایند و ما در خدمت‌شان خواهیم بود و قول می‌دهیم به سرعت به درخواست‌شان رسیدگی کنیم.

** دیگر به استقلال و کرار کمک نمی‌کنیم

محمدزاده درباره تخلفات جاسم کرار بیان کرد: تخلفات جاسم کرار شامل دو بخش می‌باشد. اگر درباره تمرد از باشگاه خودش باشد، باید کمیته انضباطی باشگاه استقلال وارد عمل شود اما اگر مربوط به فوتبال کشور باشد و بازی‌های رسمی بی‌اخلاقی کند، ما رأی قاطع صادر خواهیم کرد.

ما سال گذشته به استقلال کمک کردیم و زمان اجرای حکم کرار را به بعد از اتمام قراردادش با این تیم موکول کردیم که باعث انتقادهایی نسبت به ما شد. ما هم آن انتقادها را پذیرفتیم و دیگر به این تیم کمک نخواهیم کرد.

اگر کرار باز هم تخلف کند، ما یک رأی قاطع علیه او صادر می‌کنیم و زمان اجرای حکم هم از روز صدور رأی می‌باشد.

** کرار گفت چون شیعه هستم به من فشار می‌آورند

محمدزاده ادامه داد: کرار دو هفته پیش به اینجا آمد و گفت که به دلیل این که من مسلمان و شیعه هستم آن قدر به من فشار می‌آورند ولی ما این را رد کردیم.

البته خود من هم دوست ندارم نسبت به او سختگیری کنیم. به دلیل این که او شیعه است و نمی‌خواهم او را زیاد به حاشیه ببرم. فکر می‌کنم خودش هم این فصل مراقب رفتارش باشد ولی اگر تخلف کند، برخورد شدیدی در انتظارش خواهد بود.

** با قلیان‌کش‌ها برخورد می‌کنیم

رئیس کمیته اخلاق درباره قلیان‌کشی بازیکنان ایران شاغل در لیگ قطر گفت: این فوتبالیست‌ها در اختیار باشگاه‌های قطری هستند ولی اگر بازیکن ملی‌پوش باشند و این موضوع قلیان‌کشی آن‌ها ثابت شود، قطعاً به آن‌ها تذکرات لازم را می‌دهیم و به آن‌ها برخورد می‌کنیم.

ما در کمیته اخلاق، اخلاق حرفه‌ای را لحاظ می‌کنیم یعنی کسی که حرفه‌ای پول می‌گیرد و حرفه‌ای بازی می‌کند، باید اخلاق حرفه‌ای را هم رعایت کند. کسی که در فوتبال است و در اوج شهرت است باید از خیلی از مباهات هم بگذرد چه برسد به غیر مباهات.

باید ابتدا ببینیم که این مسائل و عکس‌هایی که از این بازیکنان منتشر شده، واقعی است یا خیر، پس راجع به آن تصمیم‌گیری می‌شود. حتی احتمال دارد که این بازیکنان به تیم ملی هم دعوت نشوند.

** پولادی به تذکر ما توجه نکرد

محمدزاده در پایان درباره وضعیت سربازی مهرداد پولادی اظهار داشت: ما به پولادی از طریق فدراسیون تذکر دادیم ولی او توجهی نکرد. این مسئله باعث می‌شود زمانی که بخواهیم برای او حکم صادر کنیم، حکم سنگین‌تری را صادر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قلیان ، ملی پوشان ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۲۲:۱۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
زیاد سنگین نباشه از سنگینی نتونه خودشو به ایران برسونه پاسپورت قطر بگیره بعدش هم بمونه قطر؟لااقل مالیاتشو میده یک کاری کنید اونم بده به قطر
آخرین اخبار