با انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان رییس انجمن تغذیه بالینی آسیا مقر علمی انجمن تغذیه بالینی آسیا(PENSA) به شهر مشهد انتقال می یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : با انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آخرین نشست انجمن تغذیه بالینی آسیا که در شهر ناگویا ژاپن برگزار شد، دکتر عبدالرضا نوروزی دانشیار و مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت 2 سال به عنوان رییس این انجمن انتخاب شد.

دکترنوروزی افزود: برگزاری کنگره انجمن تغذیه بالینی آسیا در مشهد مقدس و فراهم شدن حمایتهای گسترده علمی از سوی انجمن های تغذیه بالینی اروپا و آمریکای شمالی از جمله مزایای این انتخاب است و برگزاری این کنگره با هدف بررسی جدیدترین مباحث روز دنیا در زمینه تغذیه بالینی در مشهد است.

وی گفت: دی ماه امسال قرار است هیاتی از انجمن تغذیه بالینی اروپا برای برگزاری دوره آموزشی(LLL) که یکی از معتبرترین دوره های آموزشی تغذیه بالینی در دنیا به شمار می رود به مشهد بیایند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود :دوره های آموزشی که برای پزشکان اطفال، متخصصین بیهوشی، کارشناسان تغذیه و دیگر پزشکان کاربرد دارد، هر 2 سال یک بار توسط انجمن تغذیه بالینی اروپا در کشورهای آسیایی برگزار می شود که تا کنون این دوره در تایوان و ژاپن برگزار شده است.

وی یادآور شد :انجمن تغذیه بالینی آسیا(PENSA) از انجمن های علمی جوان در دنیا به شمار می رود که از سال 1997 با برگزاری نشستی در کشور تایلند فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر 23 نفر از کشورهای مختلف آسیایی عضو این انجمن هستند .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.