مشاور سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با پتانسیل هایی که در بطن صنایع غذایی استان وجود دارد این استان می تواند به یکی از دو قطب صنایع غذایی کشور تبدیل شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محسن شرکاء افزود: اصولا نمایشگاه ها صفحه ای از شناسنامه اقتصادی هر استان است و خراسان رضوی با پتانسیل هایی که در بطن صنایع غذایی خود دارد یکی از قطب های صنایع غذایی کشور و نقش و جایگاه ویژه ای هم در این عرصه دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه های می تواند با ترکیب تمامی توانمندی ها و تولیدات داخلی کشور همراه باشد و توان رقابتی و سرمایه گذاری استان خراسان رضوی را در آسیای میانه ارتقا دهد و از سوی فرصت های توسعه همکاری های خارجی را برای سال های آینده رقم بزند.

وی ادامه داد: ظرفیت بالقوه و بالفعلی در حوزه تولید و بازار مصرف در بطن صنعت صنایغ غذایی این استان وجود دارد که باید از آن حداکثر استفاده را برد

مشاور سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به حضور شرکت هایی از کشورهای اروپایی در شانزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی گفت: این حضور برای تولید کنندگان و صاحبان صنایع ایرانی و همچنین شرکت های توانمند خارجی فرصتی مغتنم برای افزایش تولیدات رقابتی و آغازی برای برنامه ریزی در حوزه های سرمایه گذاری صنایع غذایی است.

شرکا افزود: : توسعه و پیشرفت اقتصادی و بالندگی در عرصه رونق تجاری با اتکا به تولید داخل است که این موضوع هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم برای سرمایه گذاران خارجی و مخصوصا برای آن ها که محرز شده است که نباید ایران را دست کم گرفت ، در نتیجه حضور آنان در مرکز صنایع غذایی ایران می تواند فرصت های زیادی را بستر سازی کند.

وی اشاره کرد: صاحبان صنایع جمهوری اسلامی ایران مایل به این حضور و انتقال دانش و تکنولوژی روز از آنان استو در کل این مبادلات و تفاهم های تجاری و تبادل فناوری می تواند سبب بهبود وضعیت صنعتی و تولیدی کشور شده و رونق اشتغال و توسعه بازار رقابتی رای برای کالای ایرانی فراهم کند اما مشروط به این که طرف های خارجی محکم جلو بیایند.

مشاور سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: کشورهای اروپایی علاقمند به حضور در بازار ما هستند و ما نیز علاقمند به واردات تکنولوژی از آنها هستیم اما نه به هر قیمتی بلکه لازمه این چنین حضور هایی این است که اگر تقاضای حضور در بازار ایران را دارند باید این حضور دارای برنامه ریزی مستمر باشد و به تعهدات خود در قبال ما عمل کنند و اگر حضور این شرکت ها با شرایط بالا باشد یک مراوده برد برد است.

وی خاطر نشان کرد: شانزدهمین نمایشگاه مواد غذایی و صنایع وابسته با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت از 4 الی 7 شهریور ماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.