همکاری ها و تعاملات بین سازمان منطقه آزاد، ادارات خرمشهر، آبادان واداره کل محیط زیست استان خوزستان بیشتر می شود.


 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ اولین نشست سازمان منطقه آزاد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ، رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان، فرماندار ویژه آبادان، مقامات محلی ادارات محیط زیست آبادان و خرمشهر و دیگر مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

در این نشست که در راستای همگرایی و تعامل مشترک و حل برخی مشکلات زیست محیطی منطقه برگزار گردید برخی تصمیمات و برنامه ریزی ها در جهت بهبود شرایط زیرساختی محیط زیست منطقه اتخاذ گردید.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروندگفت: چنانچه ادارات محیط زیست منطقه، طرح ها، پروژه های مطالعاتی خود را در راستای حفاظت و بهسازی محیط زیست به ویژه در بخش های آب، هوا و خاک، بهداشت و … ارائه نمایند، این سازمان آمادگی خود را جهت بهره برداری و استفاده از این طرح ها را اعلام می کند.

محمدرضا معتمدی افزود:مواردی از قبیل برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی می تواند در راستای ارتقای سطح کیفی اصول زیست محیطی در منطقه مفید و موثر واقع شود و این سازمان آمادگی انعقاد هر نوع تفاهم نامه مشترک فی مابین با ادارات مرتبط را دارد.

وی بیان کرد: ما از روسای ادارات محیط زیست آبادان و خرمشهر و کارشناسان فنی اداره کل محیط زیست استان می خواهیم تا زین پس در کمیته ارزیابی زیست محیطی منطقه آزاد اروند حضوری فعال و مستمر داشته باشند تا ضمن بهره مندی از توان و ظرفیت های آنها بتوان گام مهمی در جهت بهبود هر چه بیشتر پروژه های مهم و بزرگ در سطح منطقه برداشت.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند به بخشی دیگر از تصمیمات این نشست اشاره کرد و گفت: مقرر گردید در خصوص موضوع فنس و دیوار کشی منطقه و تلاقی آن با تالاب بین المللی شادگان استعلام های لازم از ارگان های مربوطه توسط اداره کل اقدام و نتیجه آن به سازمان اعلام گردد.

محمدرضا معتمدی در پایان افزود: از توافقات به عمل آمده می توان به تفاهم طرفین برای ایجاد چارچوب و ساختار همکاری و تبادل اطلاعات و برگزاری جلسات مستمرماهیانه بین واحد محیط زیست سازمان و ادارات محیط زیست شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد که می تواند نقش مهمی در انسجام فعالیت های زیست محیطی و هماهنگی برای ایجاد بستر های زیست محیطی مطابق با استانداردهای ملی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.