۱۸۰شکارچی متخلف امسال در خوزستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از آبادان؛ رییس یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خوزستان گفت:در سه ماه نخست سال بیش از ۱۸۰شکارچی غیرمجاز دستگیر و بیش از ۸۰میلیون تومان جریمه نقدی برای این افراد در نظر گرفته شد.

آرمین صارمی‌فرافزود: شکار به هر صورتی جلوه زیبایی نداردو برای صید یا شکار غیرمجاز دو مقوله برخورد حقوقی،مشتمل بر جریمه نقدی و برخورد کیفری،مشتمل بر برخورد کیفری و قضائی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: محیط بانان سازمان حفاظت مخیط زیست ضابط قضایی محسوب می شوند که در صورت مشاهده تخلف محیط زیستی مراتب شناسایی و قرار مجرمیت را صادر می کنند.

رئیس یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خوزستان گفت : دراستان مناطق حفاظت شده ای تحت عنوان شکارممنوع وجود دارد که از گونه‌های کمیاب و نادر حفاظت مخصوصی انجام می‌شود.

آرمین صارمی‌فر:درباره اختیارات محیط بانان افزود: این افراد در حکم پلیس محیط زیست فعالیت می‌کنند و حکم استفاده از سلاح گرم در موارد الزام آور به آنها داده شده است

او همچنین افزود:از جمله تخلفات در این زمینه می‌توان به حمل، عرضه، خرید، فروش، صید و شکار، قطعات زنده و مرده یک جانور اشاره کرد که هرکدام مجازات خاص خود را متناسب با مواد قانونی درپی دارد.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.