از ابتدای امسال 53 متخلف در حوزه محیط زیست خراسان جنوبی دستگیر شدند.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ گفت :بیشترین تخلف مربوط به شکار پرنده بوده است که 39 پرونده قضایی ثبت شده و متخلفین به جزای نقدی و حبس محکوم شده اند .

صالحی با بیان اینکه بیشترین تخلف در حوزه شهرستانهای قاین و بیرجند انجام شده افزود : میزان ضرر و زیان وصول شده این تخلفات برابر سی و شش میلیون و دویست هزار ریال بوده است .

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از افزایش جمعیت جانوری در مناطق تحت مدیریت این سازمان خبرداد و اظهارداشت : با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست استان و آموزش و فرهنگ سازی جوامع محلی پیرامون حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان علیرغم خشکسالیهای متوالی دهه اخیر ، جمعیت حیات وحش شاخص افزایش چشمگیری داشته است .

صالحی به آخرین برنامه برآورد جمعیت انجام شده از حیات وحش خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تاکنون در 40 درصد از سطح مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست دو هزار و 267 پستاندار شامل کل و بز ، آهو، قوچ و میش ، شغال ، روباه ،خرگوش و نه هزار و 521 قطعه پرنده شامل کیک ، تیهو ، هوبره ، زاغ بور و انواع پرندگان شکاری گزارش شده است .

به گفته مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی بیشترین گونه مشاهده شده مربوط به قوچ و میش با تعداد هزارو صدوپنجاه و نه راس وکمترین مشاهده به گونه گربه سانان مربوط می شود .

صالحی گونه های جانوری در حال منقرض را هوبره ، بالابان ، عقاب طلایی ، شاهین ، بحری ، پلنگ و گور ایرانی عنوان نمود و ادامه داد : خشکسالی ، بحری و اشغال زیستگاهها ، سم پاشی بی رویه ، شکارغیرمجاز از مهمترین عوامل کاهش دهنده جمعیت جانوری و انقراض نسل جانواران که با گشت و کنترل مستمر مناطق و برخورد با شکارچیان غیرمجاز ، توزیع علوفه و دان در مناطق نیازمند ، احیای پوشش گیاهی ، انتقال آب به مناطق صعب العبور تا حدودی از کاهش جمعیت جانوری جلوگیری شده است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.