سرانه مصرف آب شهروندان ابرکوهی که روزانه 220 لیتر است، جز سرانه کم مصرف استان می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جلسه شورای اسلامی شهر با حضور اعضا، شهردار و مدیر امور آب و فاضلاب شهر ابرکوه، در سالن شورای اسلامی شهر ابرکوه به منظور اجرای طرح های فاضلاب شهری، اجرای اصلاح و بازسازی شبکه توسط اداره آبفا در چند نقطه شهر و مصرف بهینه آب در این فصل، برگزار شد.

پورسید، مدیر امور آب و فاضلاب شهر ابرکوه ضمن تشکر از مردم در صرفه جوی آب اظهار کرد: مردم ابرکوه از باکیفیت ترین آب در استان استفاده می نمایند که مورد تایید کارشناسان کنترل کیفیت مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب یزد می باشد.

پورسید با اشاره به انتقال آب از منطقه خارج از استان به ابرکوه افزود: اگر چه اجرای این پروژه هزینه بسیار زیادی در بر دارد، ولی آب انتقالی بسیار با کیفیت، قابل شرب و سالم است.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی ابرکوه از 10 حلقه چاه عمیق استحصال می شود، گفت: این آب تاکنون با تمام معیارهای استاندارد آب آشامیدنی به شماره 1011 و 1053 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان جهانی بهداشت (WHO) مطابقت داشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان عنوان کرد: در سال جاری کارکنان این شرکت تمام تلاش خود را برای رفاه حال شهروندان انجام دادند، تا مشکل خاصی در زمینه آبرسانی نداشته باشیم و به لطف خدا از نظر قطعی و کمبود فشار آب، مشکلی ایجاد نشد.

در سال گذشته انتقال آب با وسعت بیش از 2/2 میلیون مترمکعب از منطقه خارج از استان با فاصله 75 کیلومتر تا مرکز شهر را داشته، که از سال جاری تاکنون بیش از 850 هزار مترمکعب انتقال آب منطقه به ابرکوه انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب ابرکوه افزود: در سال گذشته 3000 مورد آزمایش کلرسنجی و 2000 مورد آزمایش میکروبیولوژی و شیمایی انجام شده است.

پورسید بیان کرد: بیش از 80 درصد شبکه فاضلاب اجرایی شده و به اتمام رسیده و جاهای باقی مانده هم در دستور کار می باشند.

وی سرانه مصرف آب شهروندان ابرکوهی را جز سرانه کم مصرف استان اعلام نمود و گفت: سرانه مصرف آب روزانه هر فرد ابرکوهی به طور متوسط 220 لیتر است و میزان پرت آب در شهرستان ابرکوه 9/12 درصد بوده که از میانگین پرت استان پایین تر است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: آب ، کم مصرف ترین ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.